پذیرش‌ها در مکان‌های اقامتی و پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت باشد
پذیرش‌ها در مکان‌های اقامتی و پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت باشد

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پذیرش‌ها در مکان‌های اقامتی و پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت باشد، گفت: این تصمیم به‌جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و حفظ سلامت مردم گرفته شده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: مجوز فعالیت رستوران‌ها داده شده و فعالیت‌ اقامتی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی مجوزدار هم قبل از شب‌های قدر آغاز شده بود و فعالیت پذیرایی این مکان‌ها نیز همزمان با فعالیت‌ رستوران‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پذیرش‌های جدید شامل تالارها، سوناها و استخرها، سینماها و دیگر مجموعه‌هایی که ممنوعیت فعالیت داشتند نمی‌شود و اگر فعالیتی در این مکان‌های ذکر شده باشد با فرد متخلف طبق قانون و بدون هیچگونه کوتاهی و نادیده گرفتنی برخورد می‌شود، زیرا برای ما هیچ چیزی مهمتر از سلامت مردم نبوده و نیست.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در مکان‌های مجاز به فعالیت، گفت: پذیرش‌ها در مکان‌های اقامتی و پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت باشد و این تصمیم به‌جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و حفظ سلامت مردم گرفته شده است.

حسنی تصریح کرد: مجموعه‌های پذیرش‌کننده مهمان باید حتماً دارای کد QR باشند و در غیر این‌صورت فعالیتشان خلاف قانون بوده و مطابق شرایط و ضوابط مصوب و تدوینی برخورد خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: گروه‌های بازرسی بهداشت محیط تا پایان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح استان فعالیت خواهند داشت و به مجموعه‌های مجاز به فعالیت هم رعایت نکات بهداشتی و مسائل ضدعفونی و گندزدایی همواره مورد تأکید است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با تیم‌‎های نظارتی فعال در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، بیان کرد: نظارت‌ها توسط ۱۹۰ تیم انجام می‌شود که ۳۵ تیم آن با سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و استانداری به‌صورت مشترک فعال است و از مجموع تیم‌های نظارتی فعال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۰۰ تیم آن در مشهد فعال است.

حسنی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه مشکل و تخلفی می‌توانند با تلفن‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در تماس باشند تا بلافاصله نیروهای گشت نظارتی در محل حاضر شده و اقدام لازم را صورت دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2