پتانسیل های بخش میان ولایت تایباد؛ زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه، تثبیت امنیت پایدار و ایجاد اشتغال
پتانسیل های بخش میان ولایت تایباد؛ زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه، تثبیت امنیت پایدار و ایجاد اشتغال

بخشدار میان ولایت تایباد مطرح کرد: بخش میان ولایت دارای پتانسیل های زیاد و برخوردار از ظرفیت های بالا می‌باشد و توجه به پتانسیل های موجود این منطقه زمینه ساز رونق اقتصادی متطقه، تثبیت امنیت پایدار و ایجاد اشتغال خواهد بود.

بخشدار میان ولایت تایباد مطرح کرد: بخش میان ولایت دارای پتانسیل های زیاد و برخوردار از ظرفیت های بالا می‌باشد و  توجه به پتانسیل های موجود این منطقه زمینه ساز رونق اقتصادی متطقه، تثبیت امنیت پایدار و ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش اختر شرق؛ مدیر پالایشگاه آریانا پترو پارس، یکی از معین های اقتصادی بخش میان ولایت شهرستان تایباد با حضور در بخشداری با حجت زنگنه بخشدار میان ولایت پیرامون اولویت های اقتصادی منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.

در این دیدار که با حضور دهیاران روستاهای هدف در محل بخشداری میان ولایت برگزار گردید حجت زنگنه بخش میان ولایت را بسیار پر پتانسیل و برخوردار از ظرفیت های بالا دانست و افزود:  توجه به پتانسیل های موجود این منطقه زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه، تثبیت امنیت پایدار و ایجاد اشتغال خواهد بود.

 زنگنه طرح مثلث توسعه اقتصادی را به تدبیر استاندار محترم زمینه ساز ایجاد تحول در منطقه و دستیابی به توسعه منطقه ای مبتنی بر منطق برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران عمده  گام های مثبت و موثری در این حوزه برداشته شود.

بخشدار میان ولایت در ادامه تلاش های سازنده فرماندار شهرستان را یکی از ارکان اصلی دستیابی به نتایج حاصله دانست و افزود: با نگاه خاص مهندس سیاح به بخش میان ولایت و گزینش معین های پرانگیزه در کنار تلاش های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بزودی شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود که در نهایت به توسعه کسب و کار خانگی مردم منتهی خواهد شد.

وی به نقش آفرینی بیشتر بخش میان ولایت در مزیت های اقتصادی شهرستان اشاره و تاکید کرد: فرماندار در این خصوص نهایت همکاری و مساعدت را داشته و خواهند داشت.

در ادامه این نشست مهندس زهتابی مدیر شرکت پالایشگاهی آریانا پتروپارس هدف از حضور در بخش میان ولایت را دیدار با دکتر زنگنه بخشدار این بخش و آشنایی بیشتر با روستاهای هدف دانست و آمادگی مجموعه شرکت پالایشگاهی را برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در قالب معین اقتصادی منطقه اعلام نمود.

وی شرکت پتروپارس را شرکتی با سابقه مدیریتی طولانی در فعالیت های اقتصادی برشمرد و بیان کرد: امیدوارم با حمایت‌های صورت گرفته بتوانیم در امر توسعه و اشتغال منطقه مفید و موثر باشیم.

در ادامه این جلسه کلیه دهیاران هدف به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های خاص منطقه ای اشاره و نکاتی پیرامون وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری در روستاهای خود مطرح کردند.

بازدید میدانی از روستاها و ارتباط مستقیم با مردم، طرح برخی از مسائل و مشکلات و بررسی راهکارهای احتمالی از دیگر برنامه های این بازدیدها بود.

اجرای طرح های گلخانه ای کوچک مقیاس با هدف تولید گل رز هلندی، احداث مرکز جمع آوری و فرآوری شیر تولیدی دامداران، بهره برداری تجاری از منابع آب چشمه روستاهای هدف، احداث مرکز توزیع دام اصلاح نژاد شده و توزیع عادلانه آن بین روستاهای هدف، برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح چندقلوزایی دام های روستاهای هدف، احداث مرکز توزیع دام های با راندمان شیردهی بالا و توزیع عادلانه آن بین روستاهای هدف، احداث سردخانه با هدف نگهداری موقت محصولات سریع الفساد، احداث کارگاه کوچک گلاب گیری با هدف فرآوری گل محمدی تولیدی کشاورزان منطقه از دیگر برنامه های در دست اقدام معین اقتصادی بخش میان ولایت است که بخشداری میان ولایت پس از اولویت سنجی روستایی نسبت به برنامه ریزی عملیاتی پروژه ها اقدام خواهد نمود.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 73