پای پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس به مجلس شورای اسلامی باز شد
پای پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس به مجلس شورای اسلامی باز شد

تلاش‌ها برای به ثمر رسیدن پروژه حیاتی انتقال آب سد دوستی به سرخس ادامه دارد.

به گزارش اختر شرق؛ سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس به همراه فرماندار، مدیر دفتر طرح‌های توسعه منابع آب و مدیر امور منابع آب شهرستان از پروژه در دست اجرای انتقال آب سد دوستی به سرخس بازدید کرد.

این پروژه مدتی است توسط دفتر طرح‌های توسعه منابع آب در دست اجراست و کمبود اعتبار اصلی‌ترین مشکل به ثمر رسیدن آن است. هدف نهایی این پروژه تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی در شهرستان است. سرخس شمال شرقی‌ترین شهرستان مرزی ایران در استان خراسان رضوی است که با سد دوستی فاصله چندانی ندارد و سالهاست که با کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی دست به گریبان است.

بنا بر آنچه روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گزارش کرده نماینده مردم فریمان و سرخس که با توضیحات مدیر امور منابع آب در جریان مشکلات پروژه قرار گرفته بود قول داد تامین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی وعده داد تخصیص اعتبار لازم برای شبکه انتقال آب سد دوستی به سرخس در سال آینده را نیز در دستور کار قرار دهد. تکمیل پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس از مطالبات اصلی مردم این شهرستان مرزی است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 27