پایان مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد
پایان مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی شهرستان مشهد پایان یافت.

به گزارش اختر شرق؛ علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در این باره عنوان کرد: با رشد و ازدیاد علف‌های هرز نازک و پهن برگ در مزارع گندم و جو به صورت شیمیایی مبارزه شد و کار مبارزه با علف‌های هرز امسال در ۱۵۲۲ هزار و ۲۰۱ هکتار انجام شد.

وی ادامه داد: از این میزان، بالغ بر ۱۱ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و نیز بالغ بر سه هزار هکتار در مزارع جو آبی شهرستان مشهد، با علف‌های هرز پهن برگ، کشیده برگ و یا به صورت توأم مبارزه شده است.

ممیزی با اشاره به عملیات مبارزه با علف‌های هرز دراین شهرستان عنوان کرد: شهرستان مشهد با ۱۱ هزار ۵۰۰ هکتار سطح کشت گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار سطح کشت جو آبی را به خود اختصاص داده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با بیان این مطلب که ردیابی مقاومت علف‌های هرز به علفکش نیز برای امسال توسط کارشناسان حفظ نباتات بررسی شد که در این زمینه نیز هیچ مورد مقاومتی مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو از اسفند سال گذشته با مشارکت کشاورزان و نظارت ۳۲ کارشناس شبکه مراقبت در این شهرستان آغاز شد و اردیبهشت پایان یافت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 106