پاکسازی بیش از ۶۰ هزار مترمربع دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی طی ۷ ماه نخست سال جاری در شهر مشهد
پاکسازی بیش از ۶۰ هزار مترمربع دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی طی ۷ ماه نخست سال جاری در شهر مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، از پاکسازی بیش از ۶۰ هزار مترمربع از دیوار نوشته‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی غیر مجاز نصب شده در سطح شهر، طی هفت ماه نخست سال ۹۹ توسط ۵۶۰۰ پاکبان خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا صحراگرد با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارها در معابر عمومی به جز اماکنی که شهرداری آن‌ها را مجاز شناخته، ممنوع است و هرگونه نصب تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیر مجاز نقص آشکار حقوق شهروندی است و به طور جدی با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۶۰ هزار مربع از دیوارنویسی‌ها، برچسب‌های تبلیغاتی غیر مجاز و…، از سطح مناطق ۱۳گانه شهر پاکسازی شده است. که در این میان بیشترین میزان پاکسازی در مناطق ۲.۳ که بیشترین مساحت را نیز دارا می‌باشند انجام شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، نیروهای پاکبان خدمات شهری بطور جدی این امحا را به صورت روزانه انجام می‌دهند و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد برای برخورد با صاحبان این تبلیغات در مرحله اول اخطاریه به آن‌ها ابلاغ می‌شود تا نسبت به پاکسازی تبلیغات خود اقدام کنند و در صورت‌عدم پاکسازی و امحا توسط صاحبان تبلیغات، این پاکسازی‌ها توسط نیروهای خدمات شهری انجام خواهد گرفت و صاحبان تبلیغات جریمه خواهند شد.

صحراگرد در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نیز با همت پاکبانان پر تلاش حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری، بالغ بر ۲۰۳ هزار متر مربع دیوارنویسی و تبلیغات غیر مجاز از سطح شهر مشهد پاکسازی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5