پاکسازی اراضی محور سرخس به مشهد به مناسبت روز زمین پاک
پاکسازی اراضی محور سرخس به مشهد به مناسبت روز زمین پاک

رئیس اداره محیط زیست سرخس گفت: همزمان با روز جهانی زمین پاک در مراسمی نمادین با هدف فرهنگسازی اراضی روستاهای گنبدلی و نوبنیاد پاک‌سازی شد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست سرخس در حاشیه پاک‌سازی اراضی اطراف محور سرخس به مشهد، گفت: به همت کارکنان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و با حضور مسئولین ارشد شهرستان و همراهی نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر، بسیج، آتش نشانی و دوستداران محیط زیست، اراضی اطراف روستاهای گنبدلی و نوبنیاد از زباله‌های رهاشده پاکسازی شد.

وی با اشاره به شعار روززمین پاک در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: شعار امسال احیاء زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایداراست که امیدواریم با توجه به خشکسالی تولید زباله ورهاسازی آن در طبیعت کمتر شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در این مراسم نمادین مسئولین شهرستان و دستگاه‌های متولی مدیریت پسماند به بحث و تبادل نظر در خصوص رفع مشکل رهاسازی زباله در این اراضی پرداختند که نتایج آن پس تصویب برای اجرا به دستگاه‌های زیربط ابلاغ خواهد گردید، تصریح کرد: در سطح شهرستان روزانه ۴۰ تن زباله تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن زباله خشک از جنس شیشه پلاستیک فلزات وکاغذ است.

رئیس اداره محیط زیست سرخس در پایان بابیان اینکه شهرستان تنها یک محل دفن زباله استاندارد دارد که در منطقه بزنگان است، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در این خصوص (همایش‌های جمع آوری زباله) انجام شود علاج موقتی بوده و راه حل طولانی مدت برای حل این مشکل فرهنگسازی و آموزش مردم در جهت‌عدم رهاسازی زباله در طبیعت و یا تفکیک آن از درب منزل خواهد بود.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 5