وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، صحیفه مقاومت است
وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، صحیفه مقاومت است

آئین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی» و معرفی کتاب همزمان با سالروز شهادت سردار فاطمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید طرحچی؛ فرمانداران شهرستانهای کاشمر و سبزوار و جمعی از علاقمندان مکتب قاسمی برگزار شد.

به گزارش اخترشرق؛ آئین «خوانش وصیت‌نامه سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی» و معرفی کتاب همزمان با سالروز شهادت سردار فاطمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سرهنگ مهدی رضوی، فرمانده بسیج ادارات حوزه شهید طرحچی؛ امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر؛ حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار و جمعی از علاقمندان مکتب قاسمی برگزار شد.

در ابتدای این آئین حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار فاطمی، حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیتنامه شهید حاج قاسم نه تنها وجه شرعی دارد بلکه می‌توان از آن به عنوان عصاره زندگی بیش از ۶۰ سال از زندگی فردی نام برد که از بطن جمهوری اسلامی ایران پرورش یافته است.
وی خوانش وصیت‌نامه سردار دل‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: این اهمیت از این منظر است که علاوه بر روحیه جهادی و انقلابی ایشان می‌توانیم با روحیه لطیف، انسانی و دیرآشنای او نیز آشنا شویم.
سبزیان اظهار کرد: رهبر معظم انفلاب‌اسلامی (مدظله العالی) پس از شهادت حاج قاسم می‌فرمایند «در معرفی حاج قاسم سعی نکنید شخصیتی ماورایی معرفی کنید چرا که این به معنای این است که او دست‌نیافتنی است، بلکه باید حاج قاسم را مانند اسطوره‌ها و معصومین معرفی کنید».
وی اساسی‌ترین و راهبردی‌ترین مسیر برای معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در این جمله رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ابراز کرد: رسالت ما به عنوان مسئولین فرهنگی در راستای معرفی ایشان با این سخن رهبری تعیین و مشخص می‌شود.
وی به معرفی کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشته حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: وصیت نامه سردار را می‌توان صحیفه‌ای در عرصه مقاومت دانست. می‌توان به جرات گفت یکی از نیازهای دنیای بشریت برای پیشروی در مسیر آزادی و ظهور حضرت مهدی (عج) خوانش حداقل یک بار این کتاب است؛ چرا که این کتاب به نوعی تکمیل‌کننده وصیت‌نامه ایشان است.
علی‌اکبر سبزیان در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی، گفت: فردی برخاسته از روستایی دورافتاده و محروم در کرمان برای رفع برخی از مشکلات خانواده پا به شهر کرمان می‌گذارد و بعدها تبدیل به فردی می‌شود که اسطوره دوران خود نام می‌گیرد و مراسم تشییع او تبدیل به یکی از بزرگترین مراسمات دنیا می‌شود.
وی تصریح کرد: حاج قاسم شدن آسان است اما یکی از شروط آن خوانش وصیتنامه و آشنایی با مکتب ایشان است.
حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: وصیت‌نامه حاج قاسم را گزینشی نخوانید چرا که هر سطر آن می‌تواند مشکل‌گشای بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.
وی حاج قاسم را پرورش یافته مکتب امام راحل (ره) دانست و اظهار امیدواری کرد دوران رهبری جمهوری اسلامی ایران به عصر ظهور متصل شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر؛ حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار؛ محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد؛ علیرضا صغیر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان؛ سیدمسعود موسوی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل؛ بهاره قاسمی، سرپرست کتابخانه مرکزی امام‌خمینی (قدس سره) مشهد مقدس؛ خواهر شهید مدافع حرم حسین محرابی و جمعی از همکاران اداره کل به خوانش وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

در پایان نیز کتاب «یک و بیست» اثر علیرضا سکاکی توسط ماریه رحیمی، کارشناس مسئول منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی معرفی و به خوانش بخشهایی از آن پرداخت.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 10