واکسن برکت؛ استقبال زیاد توزیع کم
واکسن برکت؛ استقبال زیاد توزیع کم

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه مردم نسبت به واکسن کوو ایران برکت اقبال بیشتری دارند، گفت: انشاالله در آینده توزیع بیشتری در خصوص این واکسن برکت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام خواهد شد.

دکتر محمدجعفر صادقی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بابیان اینکه حدود ۶۳۰ هزار دوز واکسن به افراد بالای ۵۵ سال در شهرستان مشهد تزریق‌شده است که ۵۰۰ هزار دوز از آن مربوط به دوز اول و مابقی مربوط به دوز دوم است، عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود که مردم حتماً برای دریافت واکسن اقدام کنند، شاید بدن نسبت به این ویروس مقاوم باشد اما ویروس‌های جهش‌یافته خطرناک‌اند بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است.

وی بابیان اینکه ۲۲ مرکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان مشهد وجود دارد، گفت: افراد با ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir که کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند و بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند همچنین به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود و افراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روزدریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.

دکتر صادقی گفت: البته برخی افرادی با شرایط سنی مشمول جهت واکسیناسیون بدون ثبت‌نام به مراکز مراجعه می‌کنند که همکاران ما واکسیناسیون آن‌ها را انجام می‌دهند اما تقاضا داریم برای پرهیز از تجمع و ازدحام افراد از طریق سایت ثبت‌نام و در زمان تعیین‌شده به مرکز مربوطه مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد: اگر روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال سریع‌تر انجام شود قطعاً میزان مرگ‌ومیر کاهش خواهد یافت زیرا در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی افراد بالای ۶۰ سال به دلیل اینکه واکسیناسیونشان انجام‌شده یا مبتلا به کرونا نشده‌اند و یا اگر مبتلا شوند بیماری آن‌ها خفیف است که این امر به کاهش مرگ‌ومیر و بستری در بیمارستان کمک خواهد کرد.

خبرنگار: ابوالفضل خدادادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 121