هیچ واحد تولیدی بدهکار بانک‌ها در خراسان رضوی تعطیل نمی‌شود
هیچ واحد تولیدی بدهکار بانک‌ها در خراسان رضوی تعطیل نمی‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هیچ واحد تولیدی در این استان به دلیل بدهی بانکی تعطیل نخواهد شد بلکه درباره تقسیط بدهی یا نحوه تملک آن تصمیم جدید اتخاذ می‌شود.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ علی رسولیان در سی و سومین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با اشاره به مشکل بدهی یک شرکت به بانک کشاورزی گفت: به استناد مصوبه رییس قوه قضائیه این واحد تعطیل نخواهد شد اما در مورد مالکیت آن برابر رای دادگاه عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پارسال ۵۰ واحد تملک شده با سرمایه‌‍‌گذاری ۳۳۶ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار و از این محل برای ۲۳۷ نفر شغل ایجاد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به مشکل برخی واحدهای تولیدی برای پرداخت بدهی مالیاتی اظهار کرد: تلاش می‌شود در زمینه بدهی مالیاتی برخی واحدها با توجه به مشکلات پرداخت حقوق کارمندان و کمبود نقدینگی آن‌ها، مساعدت شود.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اداره کل تامین اجتماعی استان باید از ورود و حسابرسی دفاتر بیشتر از یکسال خودداری کند.

رسولیان در مورد مشکل واحدهای تولیدی مربوط به ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی اذعان کرد: تا زمانی که مجلس شورای اسلامی در باره رفع اشکالات این ماده قانونی تصمیم گیری کند، مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با این موضوع با رعایت قانون از طریق کمیسیون قضایی استان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در پنج ماه نخست امسال گفت: این کارگروه به انضمام عملکرد گروه‌های کاری خود، در این مدت ۸۲ نشست برگزار کرده که ۵۲۷ پرونده در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و منتج به ۶۹۶ مصوبه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از این تعداد مصوبه اقدامات لازم برای اجرایی شدن ۲۵۸ مصوبه انجام گرفته و ۴۳۶ مصوبه در دست اقدام است، دو مصوبه نیز مورد پیگیری قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مشکلات ۱۵ واحد تولیدی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد بررسی قرار گرفت که مشکلات ۱۰ واحد تولیدی تعیین تکلیف شد و رفع مشکلات پنج واحد تولیدی برای بررسی بیشتر به نشست‌های بعدی این کارگروه یا مکاتبه با سازمان‌های مربوطه در تهران موکول شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6