هیئت کاراته تربت‌جام راکد است
هیئت کاراته تربت‌جام راکد است

یک ورزشکار تربت جامی که دل پردردی از وضعیت این رشته در شهرستان خود دارد به خبرنگار اخترشرق می گوید: مشکلات در هیئت کاراته تربت جام زیاد است؛ چون در این شهرستان یک هیئت راکد داریم که از نظرتعامل با باشگاه ها صفر است وهیچ گونه جلسه ای در خصوص مشکلات این رشته ورزشی برگزار نمی کند.

به گزارش اختر شرق؛ عبدالرحیم جامی الاحمدی یکی از کاراته کاران موفق تربت جامی است که با کمربند مشکی دان ۵ چندین مقام استانی و کشوری دارد.

این ورزشکار تربت جامی که دل پردردی از  وضعیت این رشته در شهرستان خود دارد به خبرنگار اخترشرق می گوید: مشکلات در هیئت کاراته تربت جام زیاد است؛ چون در این شهرستان یک هیئت راکد داریم که از نظرتعامل با باشگاه ها صفر است وهیچ گونه جلسه ای در خصوص  مشکلات این رشته ورزشی برگزار نمی کند.

جامی الاحمدی بیان کرد: با وجود این که کاراته جزو اولین رشته های مدال آور در تربت جام بود ولی اکنون جزو آخرین رشته های ورزشی است. در بخش کمیته همیشه حرف اول را در استان می زد و در هر دوره از مسابقات استانی و بلکه کشوری، تربت جام دارای چند عنوان قهرمانی بود اما متاسفانه هیچ حمایتی از ورزشکاران رشته کاراته نمی شود.

وی ادامه داد: رئیس هیئت کاراته تربت جام بیش از ۳۰ سال سکاندار این ورزش در شهرستان است ولی این سمت نیاز به تغییر و تحول دارد تا شاهد تحول در این رشته رزمی باشیم. چرا باید فردی طولانی مدت در راس یک هیئت ورزشی باشد؟ باید از جوانان پر انرژی و با انگیزه در راس هیئت ها استفاده کنیم تا بتوانند تحرکی تازه در هیئت های ورزشی به وجود آورند.

این ورزشکار تربت جامی همچنین کمبود امکانات را یکی دیگر از مشکلات کاراته تربت جام بیان می کند و تصریح کرد: از نظر مکان هم مشکلاتی داریم. مدتی در سالن تختی تمرین می کردیم که با تمرین دیگر باشگاه ها تداخل داشت و نمی توانستیم به راحتی تمرین کنیم و مجبور شدیم سالن دیگری را برای تمرین انتخاب کنیم که از نظر امکانات ضعیف است.

این کاراته کار تربت جام در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی خاطرنشان کرد: درطول ۲۵ سالی که من درکاراته فعالیت می کنم، تاکنون در این شهرستان دوره های آموزشی استاژ داوری، مربیگری و… برگزار نشده است. تنها یک آزمون ارتقای کمربند دان مشکی یک به دو برگزار شد. با توجه به این که ما بهترین داور استان، شیهان حامد جامی الاحمدی، با درجه ممتاز ملی را داریم ولی متاسفانه هیچ کلاس آموزشی دراین شهرستان برگزار نشده است. به همین دلیل مجبور هستیم با هزینه شخصی برای گذراندن کلاس های آموزشی به دیگر شهرها سفر کنیم.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 35