هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد
هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد

هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است بر اساس اعلام واحد بهداشت هوای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاخص کیفیت هوای مشهد با ۱۱۲ (AQI) در وضعیت ناسالم و هشدار برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس علی‌اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهروندان به‌ویژه گروه‌های در معرض آسیب ازجمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

وی افزود: افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی هستند در روزهایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش‌ازحد استاندارد زیست‌محیطی است، از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند زیرا امکان افزایش مشکلات حاد تنفسی در این دسته بیماران افزایش می‌یابد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورزشکاران خواست: از انجام فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن‌رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین کارشناسان به افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا رادارند ازجمله (نیروی انتظامی و پلیس راهور، کارکنان پایگاه‌های اورژانس، هلال‌احمر، کارکنان شهرداری‌ها و خدمات شهری) و همچنین کودکان و افراد سالخورده توصیه کردند از وسایل حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تائید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.

حسنی در پایان خاطرنشان کرد: کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان به‌طور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده به‌ویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2