همایش کار وزندگی در قوچان
همایش کار وزندگی در قوچان

همایش کار وزندگی با رویکرد تجلیل از کارآفرینان جوان و گرامیداشت هفته ازدواج با همکاری اداره ورزش و جوانان و پارلمان مشورتی جوانان شهرستان قوچان و با حضور مسئولین و قشرهای مختلف مردم در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

همایش کار وزندگی با رویکرد تجلیل از کارآفرینان جوان و گرامیداشت هفته ازدواج با همکاری اداره ورزش و جوانان و پارلمان مشورتی جوانان شهرستان قوچان و با حضور مسئولین و قشرهای مختلف مردم در محل سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط کوروش پاک‌دل و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس با دعوت مجری برنامه، بهروز کریمی کارآفرین برتر استان خراسان رضوی به بیان مطالبی در حوزه مشاوره کسب‌وکار پرداخت.

سپس حسن عباس زاده خواننده قوچانی به اجرای دو قطعه «های های رشید خان سردار کل قوچان» و «تویی انتخابم» پرداخت که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

مجید رمضانیان رئیس پارلمان مشورتی جوانان شهرستان قوچان با اشاره به اینکه قطعاً پتانسیل جوانان کارآفرین قوچانی بسیار فراتر از جمع موجود است، عنوان کرد: پارلمان جوانان تلاش داشته تا حتی‌الامکان از کارآفرینان با توجه به شاخصه‌های همچون جوان بودن و ایجاد اشتغال پایدار تقدیر و تشکر به عمل آورد.

هادی رجائی نیا فرماندار قوچان نیز بابیان اینکه قوچان به‌عنوان مهد تمدن، فرهنگ و هنر باید به دست مردم همین شهرستان ساخته شود، تصریح کرد: بنده نمی‌گویم دیگرانی که درجاهای دیگر هستند دلسوزی ندارند؛ آری دارند؛ ولی باید اول شما قوچانی‌ها برای شهرستان دلتان بسوزد.

رجائی نیا با اشاره به ظرفیت و پتانسیل گسترده در این شهرستان گفت: در حوزه‌های فرهنگی و هنری حرف برای گفتن به‌اندازه‌ای داریم که فرهنگ و هنر ما جدا از مباحث فرهنگی و نشاط و شادابی که بسیار در حوزه اجتماعی می‌تواند تأثیرگذار باشد می‌تواند یکی از ابزارهای بسیار بزرگ و خوب در حوزه اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها این اتفاق افتاده که فرهنگ و هنر به یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد تبدیل‌شده است.

فرماندار قوچان به جایگاه و موقعیت جغرافیایی این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: اگر گذشته قوچان بزرگ را در طول تاریخ مطالعه کنیم نشان داده‌شده که تمامی مناطق اطراف، به دلیل جایگاه و موقعیت جغرافیایی تحت سیطره قوچان قرارگرفته بودند.

رجائی نیا بابیان اینکه امروز از این شهرستان سالانه بالغ‌بر ۱۲ میلیون نفر مسافر تردد می‌کند، سهم ما از این ظرفیت‌های زائرین و مسافرین که در طول سال مسافرت می‌کنند، چیست؟

رجائی نیا با اشاره به شرایط آب‌وهوای قوچان، مطرح کرد: هر کس از این منطقه عبور می‌کند تفاوت آب و هوایی کاملاً برایش محسوس است که از این ظرفیت بزرگ می‌توان در حوزه گردشگری استفاده کرد.

فرماندار قوچان بابیان این مطلب که امروز بخش عمده‌ای از درآمدها و اشتغال‌های پایدار، چه در دنیا و چه در ایران به حوزه گردشگری و صنایع وابسته مربوط می‌شود، گفت: از کارآفرینان جوان و خلاق می‌خواهم افکارتان را تنوع دهید زیرا با شناسایی همین ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اشتغال ایجاد کرده‌اید.

وی مطرح کرد: از ابتدای سال جاری برنامه منسجمی را در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در عرصه اقتصادی داشته‌ایم و تأکیدمان بر اشتغال اجتماع‌محور است که همه اقشار جامعه باید درگیر اشتغال شوند که خوشبختانه موفقیت‌های زیادی هم در این زمینه کسب کرده‌ایم.

رجائی نیا در پایان، پایین بودن نرخ اشتغال در سطح روستاها را یکی از اشکالات مهم در سطح شهرستان دانست که باوجود فرصت و قابلیت بالا نرخ بیکاری در قوچان بالا است.

 در پایان نیز با اهدا لوح از کارآفرینان جوان شهرستان قوچان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 24