همایش «رسانه و انتخابات» برگزار شد
همایش «رسانه و انتخابات» برگزار شد

همایش «رسانه و انتخابات» با موضوع نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت انتخاباتی، صبح شنبه و هم‌زمان با روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی خبرنگاران مشهد برگزار شد.

همایش «رسانه و انتخابات» با موضوع نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت انتخاباتی، صبح شنبه و هم‌زمان با روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی خبرنگاران مشهد برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مرتضی کامل نواب به‌عنوان سخنران نخست این همایش، به نقش رسانه‌ها در انتخاب «آگاهانه و مسئولانه» اشاره کرد و گفت: نماینده‌ای که با وعده‌های اجرایی روی کار می‌آید، بعداً به خاطر عمل نکردن به وعده‌ها باید پاسخگو باشد. وی با ذکر مصادیقی از مفاسد اقتصادی یا رفتاری برخی نمایندگان مجلس دهم مانند وجود مقادیر زیادی ارز در منزل یک نماینده، تأکید کرد: نظارت بر نمایندگان به لطف فضای مجازی و رسانه‌ها ممکن شده است.

وی همچنین از پاسخگو نبودن نمایندگانی که بعضاً تا ۱۲ سال سابقه نمایندگی دارند، انتقاد کرد.

در ادامه این همایش رحیم نوروزیان فرماندار پیشین مشهد و معاون سیاسی اسبق استانداری خراسان رضوی سخنرانی کرد.

وی با انتقاد از صداوسیما گفت: صداوسیما تحلیل خودش را به نام خبر به خورد مخاطب می‌دهد که این امر در رسانه‌های دنیا امری منسوخ است.

نوروزیان مؤلفه‌های دموکراسی و مردم‌سالاری در یک نظام سیاسی برشمرد و تأکید کرد که هنوز وضعیت فعلی ما با این مؤلفه‌ها فاصله زیادی دارد. نوروزیان در ادامه اظهار داشت: وقتی نهادهای نظارتی انتخابات مانند شورای نگهبان، خود جهت‌گیری سیاسی دارند و در یک انتخابات به‌صراحت از یک جریان یا نامزد حمایت می‌کنند، نمی‌توان انتظار مشارکت بالا را داشت.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام پژمان فر نماینده مجلس بابیان این‌که برخی نکات مطرح‌شده توسط نوروزیان قابل انتقاد است، درباره عملکرد شورای نگهبان گفت: در دیداری که با آیت‌الله جنتی داشتم، دبیر شورای نگهبان به‌صراحت اعلام کرده اگر کسی مکاتبه کند و رسماً درخواست کند علت رد صلاحیتش را عمومی خواهیم کرد.

 پژمان فر بابیان این‌که طرح سؤال یا استیضاح وزرا درباره پرونده‌های مالی و مسئله شرکت پدیده با ممانعت علی لاریجانی برای ماه‌ها در مجلس قابل‌طرح نبود، گفت: به رئیس مجلس گفتم آقای لاریجانی، شما متهم ردیف اول پرونده مؤسسات مالی است، متهم دوم هم آقای روحانی و آقای سیف است که با اقداماتشان موجب شعله‌ور شدن آتش اعتراضات مردم در جریان مؤسسات مالی شدند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 21