هشدار هواشناسی سبزوار به کشاورزان
هشدار هواشناسی سبزوار به کشاورزان

رئیس اداره هواشناسی سبزوار گفت: به دلیل بارش برف از شب گذشته و صبح امروز در شهرستان های خوشاب، جوین و جغتای دمای هوا امشب در این مناطق به زیر صفر درجه خواهد رسید.

رضا صبوری رئیس اداره هواشناسی سبزوار در گفت‌وگو با اختر شرق گفت: به دلیل بارش برف از شب گذشته و صبح امروز در شهرستان های خوشاب، جوین و جغتای دمای هوا امشب در این مناطق به زیر صفر درجه خواهد رسید.

وی همچنین اضافه کرد: دمای  هوا امشب در مناطق کوهستانی شمالی و بخش هایی از روداب و ششتمد سبزوار نیز  به زیر صفر درجه می رسد.

صبوری با اشاره به اینکه حداقل دمای شهرستان سبزوار برای امشب و فردا شب ۰ تا ۱- و برای اکثر روستاهای توابع نیز زیر صفر خواهد بود، گفت: بارش برف نیز در مناطق کوهستانی شمال سبزوار از ساعتی قبل آغاز شده است.

وی با توصیه به کشاورزان و گلخانه داران و مرغداران برای جلوگیری از خسارات سرما نسبت به تنظیم دمای محیط گلخانه و واحدهای مرغداری خود تمهیدات لازم را مد نظر قرار دهند، بیان کرد: بارندگی ها در دیار سربداران از عصر روز جمعه و شنبه هفته بعد مجددا آغاز خواهد شد.

همچنین در همین رابطه اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آغاز بارش برف و باران همراه با افت ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما از عصر روز گذشته در این استان هشدار داد که این بارشها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16