هشدار معاون استاندار؛ ورودی مسافران به خراسان رضوی افزایش یابد به‌جای محدودیت ممنوعیت اعمال می‌شود
هشدار معاون استاندار؛ ورودی مسافران به خراسان رضوی افزایش یابد به‌جای محدودیت ممنوعیت اعمال می‌شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در ورودی‌هایی استان محدودیت اعمال‌شده اما اگر ورودی مسافر یابد، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق براتی در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی بابیان این مطلب افزود: تاکنون پنج جلسه طی هفته گذشته برای پیشگیری از کرونا برگزارشده و بر اساس گزارش کمیته‌های ستاد پیشگیری از کرونا بخش خصوصی و دولتی همراهی خوبی دارند و برنامه‌ها به نحو احسن اجرا می‌شود.

او با اشاره به برنامه‌های خروج از بحران اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها همکاری و تعامل خوبی دارند و با ادامه همین روند از بحران خارج خواهیم شد.

براتی بابیان این‌که خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: امسال شرایط مشهد به‌گونه‌ای است که از زائران خواهش داریم حداقل تا پایان فرودین ماه سال آینده به مشهد مشرف نشوند، چون جابه جایی این ویروس موجب انتقال بیماری می‌شود.

وی بابیان این‌که در تمامی مبادی ورودی مشهد شامل فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری مشهد مسافران تب سنجی  و غربالگری می‌شوند، گفت: با هماهنگی صورت گرفته تب سنجی برای مسافران به مقصد مشهد در مبدأ  نیز انجام می‌شود تا از انتقال ویروس جلوگیری شود و چرخه جابه‌جایی ویروس کرونا قطع شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به فضا آرایی شهری توسط شهرداری مشهد اظهار کرد: مشهد مانند هرسال فضا آرایی شهری و نصب المان‌های شهری را انجام می‌دهد اما امسال این اقدامات برای مجاوران خواهد بود بنابراین از مردم سراسر کشور خواهش داریم به مشهد تشریف نیاورند.

براتی افزود: اقامت در زائرسراها، مهمانسراهای دولتی، و دیگر مراکز اسکان غیررسمی را تعطیل کرده‌ایم، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز نظارت را تقویت کرده تا اگر مراکزی پذیرش دارند پلمب شود.

وی تاکید کرد: هیچ خواهشی هم پذیرفته نیست با متخلفات به‌صورت جدی برخورد شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به لغو رزروهای تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه تمام لغو رزروها باید بدون جریمه انجام شود میراث فرهنگی، نظارت کند که همه کنسلی‌های هتل‌ها و بلیت‌ها بدون دریافت وجه انجام شود.

وی درباره فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی در استان اظهار کرد: دستورالعمل برای نحوه فعالیت این واحدها ابلاغ‌شده است درصورتی‌که می‌توانند این دستورالعمل را رعایت کنند فعالیت کنند و اگر حتی یک بند را هم نمی‌توانند اجرا کنند داوطلبانه تعطیل کنند تا برای زائر و مسافرمشکلی پیش نیاید، ما این واحدها را تعطیل نمی‌کنیم.

براتی با تاکید به راین که وضعیت استان قرمز و شرایط نامناسب است، ادامه داد: نوروزگاه‌ها که درچندین نقطه استان قرار بود برگزار شود لغو شده و در هیچ نقطه‌ای از استان برنامه تجمعی نخواهیم داشت.

قائم‌مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: این ستاد امسال با حداقل‌ها فعال خواهد بود ادامه مسیر خواهد داد تا زمانی که شرایط استان به وضعیت عادی برگردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2