هشدار مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در مورد رعایت نکردن نکات فنی سمپاشی
هشدار مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در مورد رعایت نکردن نکات فنی سمپاشی

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: مدیر جهاد کشاورزی کاشمر درمورد رعایت نکردن نکات فنی سمپاشی خصوصا سمپاش‌های توربینی زراعی هشدار داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به اهمیت رعایت نکات فنی در کاربرد سمپاش‌های توربینی زراعی به ویژه زمان مبارزه با آفت سن غلات مواردی که هنگام کار با دستگاه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در افزایش راندمان داشته باشد را عنوان کرد.

شجعی با بیان اینکه سمپاشی حتما می‌بایست در جهت وزش باد باشد در غیر این صورت میزان بادبردگی یا انحراف قطرات از حد مجاز بیشتر خواهد شد همچنین در روزهایی که باد با سرعت بیش از پنج متر در ثانیه می‌وزد از سمپاشی خودداری شود، عنوان کرد: جهت سمپاشی می‌بایست بهترین فشار را برای پمپ انتخاب کرد زیرا فشار بیش از اندازه باعث ریز شدن قطرات سم و تبخیر سریع آن می‌شود همچنین میزان جریان خروجی سم از نازل‌ها با تراکم محصول رابطه مستقیم دارد لذا در کالیبراسیون سمپاش می‌بایست دقت لازم صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بر سمپاشی در ساعات اولیه شبانه روز تأکید کرد و گفت: بهترین عملکرد و بیشترین تأثیر روی آفت هنگامی است که سمپاشی در ساعات اولیه شبانه روز صورت پذیرفته باشد خصوصا در مورد سن غلات که باید ساعاتی انتخاب شود که آفت برای تغذیه روی محصول می‌آید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2