هشدار دامپزشکی رشتخوار در جهت پیشگیری از بروز تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو
هشدار دامپزشکی رشتخوار در جهت پیشگیری از بروز تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو

شبکه دامپزشکی رشتخوار خواستار رعایت موازین بهداشتی توسط دامداران و شهروندان در جهت پیشگیری از بروز تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو شد.

به گزارش اختر شرق؛ روح‌الله حسن‌پور، سرپرست شبکه دامپزشکی رشتخوار دراین‌باره گفت: نظارت بر کشتار دام در کشتارگاه‌ها و پرهیز از کشتار غیرمجاز دام از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو است.

 وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرما و درنتیجه افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل گرما، احتمال انتقال تب کریمه کنگو از دام به انسان افزایش می‌یابد. با فرارسیدن فصل گرما، از شهروندان و دامداران خواستاریم به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند؛

سرپرست شبکه دامپزشکی رشتخوار، عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری به انسان را؛ تماس با دام‌های آلوده، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح، گزش کنه یا دست‌کاری و له کردن آن، تماس با خون، ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده ذکر کرد و از دامداران خواست در نگهداری دام‌ها و تماس با آن‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنند و شهروندان نیز گوشت موردنیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از هرگونه ذبح غیرمجاز دام نیز خودداری کنند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 92