هشدار آبفار خراسان رضوی برای جلوگیری از یخ‌زدگی در تأسیسات آب‌رسانی روستاها
هشدار آبفار خراسان رضوی برای جلوگیری از یخ‌زدگی در تأسیسات آب‌رسانی روستاها

شرکت آبفار خراسان رضوی در مورد احتمال یخ‌زدگی لوله‌های آب و کنتورهای منازل هشدار داد و خواستار اقدام‌های پیشگیرانه از سوی مشترکین روستایی برای جلوگیری از این یخ‌زدگی شد.

به گزارش اختر شرق؛ سرپرست اداره روابط عمومی و آموزش همگانی آبفار خراسان رضوی گفت: با شروع فصل زمستان و سرمای هوا احتمال یخ‌زدگی انشعابات آب و تأسیسات وجود دارد که این امر علاوه بر خسارت‌های زیاد، معضلات و مشکلات مختلفی را برای روستاییان به وجود می‌آورد.

بهروز برنامهر تصریح کرد: عایق کردن دور کنتور به‌وسیله پشم‌شیشه، گونی و یا قرار دادن کیسه‌ای پر از خاک‌اره و کاه در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان، ازجمله اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌زدگی است.

برنامهر تأکید کرد: هنگام بروز یخبندان باید از ریختن آب داغ بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ‌زدگی خودداری کرد.

وی از مشترکین روستایی خواست هنگام بروز هرگونه حادثه در خصوص انشعابات آب مراتب را از طریق شماره سامانه پاسخگوی ۱۵۲۳ به مرکز ارتباطات مردمی این شرکت اعلام کنند.

سرپرست اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی رسانه‌ها و رعایت موارد مذکور از سوی مشترکین، شاهد کمترین خسارات و مشکلات در تأسیسات آب‌رسانی باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 63