هر مراسم و تجمعی در کاشمر تحت هر عنوانی تا هفته آینده ممنوع است
هر مراسم و تجمعی در کاشمر تحت هر عنوانی تا هفته آینده ممنوع است

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه اقدامات خود مراقبتی از سوی شهروندان و برخی اصناف و اقشار در شهرستان صورت گرفته است گفت: ۸۰ تخت بیمارستان شهید مدرس آماده و ایزوله شده و بیمارستان حضرت ابوالفضل به‌عنوان بیمارستان دوم و مکان‌های دیگری در صورت نیاز پیش‌بینی‌شده و باید ظرفیت‌ها و مکان‌های مناسب دیگری برای مواقع اضطراری پیش‌بینی شود.

به گزارش اختر شرق؛ مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه در شهرستان کاشمر به‌عنوان قطب درمان منطقه اقدامات پیشگیرانه‌ای خوبی درزمینهٔ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون چهار جلسه پیشگیرانه درزمینهٔ کرونا و یک جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی برگزارشده و بر اساس پروتکل‌های موجود وظایف هر دستگاه تعریف و همه دستگاه‌ها آماده و پای‌کار هستند.

وی بابیان اینکه با همدلی و همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی مصوبات شهرستانی و استانی در حال پیگیری است، گفت: در این خصوص با هماهنگی بین بخشی و باخرد جمعی در کمترین زمان تصمیم‌گیری و مصوبات اجرایی خواهد شد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه باید تمام ظرفیت‌های دولتی، مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مقابله با کرونا ویروس در شهرستان بکار گرفته شود تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، نهضت آموزش برای جامعه مخاطب که نیاز به آموزش داشته‌اند ازجمله امامان جماعت مساجد، روستائیان، نیروهای خدماتی، دهیاران در حال اجراست.

ساقی با اشاره به اینکه اقدامات خود مراقبتی از سوی شهروندان و برخی اصناف و اقشار در شهرستان صورت گرفته است گفت: ۸۰ تخت بیمارستان شهید مدرس آماده و ایزوله شده و بیمارستان حضرت ابوالفضل به‌عنوان بیمارستان دوم و مکان‌های دیگری در صورت نیاز پیش‌بینی‌شده و باید ظرفیت‌ها و مکان‌های مناسب دیگری برای مواقع اضطراری پیش‌بینی شود.

فرماندار کاشمر عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان ظرفیت‌های بقیه دستگاه‌ها در حوزه درمان (درمانگاه تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی، ایثارگران و فرهنگیان) در شهرستان آماده به کار هستند.

وی ادامه داد: در همه روستاها با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها عملیات ضدعفونی و گندزدایی انجام‌شده است و از روز گذشته به‌صورت گسترده در سطح معابر و مکان‌های عمومی در شهرها با همکاری شهرداری‌ها در حال اجراست.

فرماندار کاشمر تأکید کرد: با هر مدیری که درزمینهٔ اجرای مصوبات مقابله با ویروس کرونا تعلل نماید در راستای تأمین سلامت مردم برخورد خواهد شد.

فرماندار با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار با اکیپ‌های مشترک بازرسی فعال و بازارهای روز تعطیل‌شده گفت: تأمین ماسک موردنیاز حوزه بهداشت و درمان و عموم مردم و برخی اقشار که در حال خدمات‌رسانی عمومی می‌باشند موردنیاز شهرستان است.

ساقی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از شیوع و فراگیری شدن ویروس کرونا در سطح شهرستان کسانی که از نقاط آلوده به شهرستان سفر نموده‌اند با هماهنگی انجام‌شده پس از شناسایی اقدامات اولیه برای تشخیص بیماری در منزل با حضور کارشناسان بهداشت انجام می‌شود.

فرماندار با تأکید بر اینکه آرامش مردم و جامعه برای ما مهم است گفت: هر مراسم و تجمعی در شهرستان تحت هر عنوانی تا هفته آینده ممنوع است و تصمیمات در شهرستان بر اساس یک نگاه و خرد جمعی مصوب می‌شود و بر اساس تصمیم بقاع متبرکه شهرستان تا عادی شدن شرایط در شهرستان تعطیل خواهند بود.

در ادامه طالعی دادستان عمومی شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه در راستای ایجاد فضایی امن در جامعه تلاش خواهیم نمود گفت: با توجه به خطر انتشار ویروس کرونا هرگونه تجمع غیرضروری در شهرستان ممنوع است.

طالعی بابیان این مطلب که با هرگونه مواردی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برخورد خواهد شد و هرگونه گزارشی را با جدیت و قاطعیت و در کمترین زمان بررسی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: سلامتی مردم مهم است و با هیچ‌کس تعارف نداریم و بهداشت و درمان شهرستان کاشمر در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس محور تصمیم‌گیری هست و تصمیمات بر اساس بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشت و درمان خواهد بود.

دکتر محمدجواد یزدانی در این جلسه افزود: با تمام قوت وتوان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز در خصوص کرونا هستیم و در شهرستان کاشمر همکاری‌های بین بخشی ادارات بسیار مطلوب است.

یزدانی در پایان گفت: اگر شهروندان همکاری نمایند و کمتر در اماکن عمومی و بازار حضورداشته باشند، احتمال انتشار ویروس کرونا کمتر خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 4