نیروگاه بیوگاز مشهد امکان تولید برق از زباله را دارد
نیروگاه بیوگاز مشهد امکان تولید برق از زباله را دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز عملیات بزرگترین نیروگاه بیوگازسوز کشور در سایت شماره ۲ مدیریت پسماند شهرداری واقع در جاده میامی، عنوان کرد: در انجام این طرح که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود موضوع اشتغالزایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می‌شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح‌های کلان نیز دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد نیز انتظار می‌رود ضمن اولویت‌بندی طرح ها، زمان‌بندی اجرای آن‌ها را نیز پیگیری کند، تصریح کرد: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی نیز وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند زیرا در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آن‌ها می‌شود و این در حالی است که جمعیت شهر مشهد همراه با زائران و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی نیز وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.

وی ادامه داد: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی‌ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسایل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: امیدوار هستیم با تلاش‌هایی که در شهر مشهد و با محوریت شهرداری مشهد در حال انجام است در کنار دستگاه‌های مرتبط، موضوعات مختلف زیست محیطی و از جمله کشف رود و فاضلاب صنایع و شهر مشهد هم پیگیری تا این رود به عنوان یک سرمایه خدادادی و طبیعی از معضلات پیرامونی پاک شود و اثرات مخرب آن در چند سال آینده از بین رود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 41