نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری‌های استان
نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری‌های استان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی از نوسازی ناوگان ماشین آلات شهرداری‌های این استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس محمدرضا تازیکی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی در این باره گفت: اهمیت ماشین آلات به عنوان بازوی اجرایی شهرداری‌ها به نحوی که است از یک طرف فقدان، خرابی و توقف آن‌ها باعث رکود عملیات عمرانی وعدم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود و از طرف دیگر سرمایه‌ای شدن این نوع دارایی‌ها بدلیل افزایش قیمت، جایگاه ماشین آلات را در حوزه مدیریت شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان متمایز ساخته است، بنابراین ضرورت نگهداری و بهره برداری صحیح و افزایش راندمان و بهره وری ماشین آلات به دلیل تخصصی بودن این حوزه از مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در راستای همیاری و خدمت‌رسانی به شهرداری‌های استان که همانا رویکرد اصلی سازمان است، واحد تخصصی ماشین آلات در تیرماه سال ۱۳۹۹ تشکیل و علی‌رغم نوپا بودن و عمر کوتاه، تاکنون خدمات ارزشمندی در جهت نوسازی، حفظ و نگهداری و بهره برداری از این سرمایه‌های حیاتی ارائه کرده است.

مهندس تازیکی در خصوص نوسازی، خرید ماشین آلات و تجهیزات و ارائه خدمات واحد ماشین آلات در سال جاری تصریح کرد: علاوه بر خرید و تحویل انواع خودروی سواری، کامیون کِشنده، کامیون کمپرسی، وانت و تاسیسات تولید قطعات بتنی از کارخانجات سازنده و بازار از محل فروش ماشین آلات فرسوده و بلااستفاده شهرداری‌ها و مساعدت سازمان، اقلام مصرفی این حوزه از قبیل لاستیک، انواع روان‌کارها و ضدیخ، لوازم یدکی و… نیز طی سال جاری تامین و در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بیان اینکه بازسازی کامل و اورهال یک دستگاه کامیون آتش نشانی، برنامه‌ریزی و پیگیری راه اندازی و نصب سیستم جامع مدیریت ماشین آلات C. M. M. S، پیگیری اعتبارات دولتی و وام‌های تخصیصی سازمان شهرداری‌های کشور بابت تامین ماشین آلات نیز از جمله اقدامات مهم دیگر در سال جاری بوده است، راه اندازی سیستم جامع مدیریت نگهداری و بهره برداری ماشین آلات شهرداری‌های استان را از نیازهای ضروری این حوزه دانست.

مهندس تازیکی در خصوص برگزاری شش مرحله مزایده فروش ماشین آلات فرسوده و بلااستفاده شهرداریها، تصریح کرد: مجموعا مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال منابع حاصل از فروش در جهت نوسازی و بهسازی سیستم حمل و نقل درون شهری و خرید دستگاه‌های مختلف حوزه عمرانی، شهرسازی، آتش نشانی، خدمات شهری و…، شهرداری‌ها، استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بیان اینکه در حوزه نیازسنجی و جابجایی ماشین آلات بین شهرداریها، شناسایی دستگاه‌ها و ماشین آلات بلااستفاده در شهرداری‌ها و انجام فرآیند جابجایی آن‌ها ما بین شهرداری‌های متقاضی جهت ماشین آلات ۵ شهرداری استان صورت گرفته است، مطرح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه ماشین آلات و توانمندسازی پرسنل شهرداری‌ها و ارائه مشاوره تخصصی در تمامی مباحث حوزه ماشین آلات، اعم از خرید ماشین آلات جدید و مورد نیاز شهرداری، فروش ماشین آلات فرسوده و بلااستفاده، بازسازی و اورهال ماشین آلات و… نیز، از جمله اقدامات این واحد است.

مهندس تازیکی با بیان اینکه تراکنش ریالی حاصل از انجام موارد فوق الذکر بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که با همت و تلاش واحد ماشین آلات سازمان علاوه بر خدمات‌رسانی موثر به شهرداری‌ها باعث ایجاد درآمد برای سازمان گردیده است، اظهار کرد: امید است شهرداری‌های استان با استفاده بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این واحد تخصصی گامی موثر در جهت افزایش بهره وری و راندمان ماشین آلات و دستگاه‌های اجرایی حوزه مدیریت شهری بردارند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 80