نهمین جلسه شورای اداری رشتخوار در سال ۱۴۰۰
نهمین جلسه شورای اداری رشتخوار در سال ۱۴۰۰

این جلسه با محوریت سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت و مدیران و مسئولان ارشد به استان خراسان‌ رضوی و حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار در ایام نوروز بود.

به گزارش اختر شرق؛ نهمین جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار با حضور فرماندار رشتخوار، ائمه جمعه و روحانیت شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و کلیه اعضای شورای اداری در محل سالن جلسات شهدای دولت فرمانداری برگزار شد.

حسین باهوش فرماندار شهرستان رشتخوار در این جلسه مهم‌ترین مشکل این شهرستان را بر اساس اولویت به حوزه راه، صنعت معدن و کشاورزی اختصاص داد.

باهوش در جلسه شورای اداری با اشاره به مهم‌ترین مطالبه جدی مردم منطقه گفت: چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت و خواف یکی از طالب‌ترین خواسته مردم است.

وی با اشاره به اعتبارات ناچیز و اندک این ممو و حرکت لاک‌پشتی چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت‌حیدریه و خواف، عنوان کرد: محور ۱۱۰ کیلومتری شهرستان رشتخوار به خواف و تربت‌حیدریه با اعتبارات قطره‌ای و اندک عمر ما را کفاف نمی‌دهد و اعتبارات میلیاردی و همت مضاعف و کمر همت باید برای آسفالت و چهار بانده شدن محور بسته شود. وی همچنین با اشاره به تعطیل ایام عید خواستار نظارت جدی مسئولان بر بازار و کنترل قیمت‌ها شد.

فرماندار رشتخوار از دیگر مطالبات مردم این منطقه را تکمیل سایت اداری شهرستان رشتخوار دانست و بر پرداخت مطالبات جامعه کارگری در این شهرستان تأکید کرد.

باهوش  گفت: در همین راستا نیز جلسه دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی با جناب آقای دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی ریاست جمهوری صورت گرفت که این دیدار در محل مجلس شورای اسلامی در مورد سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی انجام شد و، تصمیماتی اتخاذ گردید.

لازم به ذکر است؛ از سوی نمایندگان حاضر در جلسه طرح‌های اولویت‌دار منطقه اعلام شد که نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار خواهان دو باند دوم جاده اصلی سنگان- خواف، رشتخوار، تربت‌حیدریه و نیز جاده‌های فرعی منطقه، راه‌آهن خواف – هرات و کارهای جانبی و زیرساختی آن، توجه به کشاورزی و دامداری منطقه و راه‌های رشد و تقویت آن و توجه به معادن و بازگشت حقوق دولتی و سهم آلاینده‌ها به منطقه شد.

دکتر اکبر احمد پور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق عنوان کرد: احداث بیمارستان در سنگان و تقویت مراکز درمانی منطقه با توجه به تراکم کارگران در منطقه و اهتمام به تأمین آب شرب دو شهرستان و اصلاح لوله‌های فرسوده آب از دیگر مطالبات مطروحه در این دیدار بود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 85