نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس: مرحوم نگهبان سلامی از سرمایه‌های اصلی منطقه بود
نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس: مرحوم نگهبان سلامی از سرمایه‌های اصلی منطقه بود

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از درگذشت محمود نگهبان سلامی نماینده سابق خواف و رشتخوار، گفت: مرحوم نگهبان سلامی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود پس از مدتی درگذشت و فوت ایشان ضایعه دردناکی برای منطقه است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر احمد پور بابیان اینکه مرحوم نگهبان سلامی شخصیت فرهیخته و برجسته‌ای بود، اظهار کرد: ایشان بسیار سخت‌کوش، فعال و کوشا بود و در روستای بسیار کوچک و دورافتاده‌ای متولد و بزرگ شد که بدون حامی با دشواری و سختی توانست تحصیلات خود را ادامه دهد و مدارج علمی را طی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ایشان عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس و همچنین مسئول مرکز مشاوران وزارت نفت بود و اینکه کسی بدون امکانات و با سختی و تلاش بتواند خود را به قله علمی و تحصیلی برساند بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مرحوم نگهبان سلامی ازلحاظ شخصیتی و گرایش‌های فکری شخصیت متعادلی داشت، عنوان کرد: ایشان تعصب کور و بی‌منطق نداشت و اهل افراط‌وتفریط نبود و مسائل را با دقت بررسی، تجزیه، تحلیل و گزینش می‌کرد.

احمدپور با یادآوری اینکه نماینده سابق خواف و رشتخوار اهل تعامل با گروه‌های مختلف بود، تصریح کرد: باوجوداینکه حوزه انتخابیه تلفیقی از اهل تشیع و تسنن است و خودش هم از اهل تسنن بود اما هیچ‌گاه خود را منحصر به گروه خاصی نمی‌دانست و ارتباط خود را با گروه‌های مختلف حفظ می‌کرد و هرجایی که احساس می‌کرد مشکلی وجود دارد وارد عمل می‌شد و تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش می‌کرد.

وی بابیان اینکه مرحوم نگهبان سلامی نماینده‌ای فعال و پیگیر بود، گفت: ایشان از تمامی مناطق حوزه انتخابیه بازدید و سرکشی می‌کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قرار می‌گرفت و تلاش می‌کرد پای مسئولان دولتی را به منطقه خواف و رشتخوار که منطقه‌ای مرزی و ناشناخته بود باز کند؛ به‌طورقطع اگر مسئولان از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند انگیزه و تلاششان برای رفع مشکلات منطقه دوچندان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم نگهبان سلامی متشرع و متدین بود و حدود شرعی و مرزهای شریعت و دین را رعایت می‌کرد و متعبد و اخلاق مدار بود؛ مردم منطقه به آینده ایشان برای رفع مشکلات امید داشتند و از سرمایه‌های اصلی منطقه بود و پس از پایان دوران نمایندگی هم برای حل مشکلات در حد توان ورود می‌کرد؛ نگهبان سلامی برای منطقه سرمایه بود و فقدان ایشان هم ضایعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 129