نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی: پیگیری‌های متعددی تاکنون در جهت رفع مشکلات زعفران کاران انجام‌شده است
نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی: پیگیری‌های متعددی تاکنون در جهت رفع مشکلات زعفران کاران انجام‌شده است

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث زعفران دغدغه مردم و کشاورزان در منطقه است، پیگیری‌های متعددی در جهت رفع موانع و مشکلات خرید تضمینی زعفران تاکنون انجام‌شده است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام احمد پور در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار گفت: پرداخت مطالبات به تأخیر افتاده در طرح خرید حمایتی ازجمله پیگیری‌های چند وقت اخیر بوده است که طبق قول‌های داده‌شده مسئولان قول پرداخت مطالبات باقی‌مانده زعفران کاران را تا پایان تیرماه داده‌اند.

وی با اشاره به بحث تأخیر در آغاز عملیات اجرایی چهار باندِ شدن محور رشتخوار به خواف و کلنگ‌های نمایشی مسئولان قبل از معاونین وزرای صمت و راه و شهرسازی که قبل چهار باندِ شدن محور رشتخوار به تربت‌حیدریه را کلنگ زده و هیچ اقدامی انجام نشد خواست دیگر کلنگ‌های نمایشی نزنند.

دکتر احمد پور خواستار دخالت وزرای راه و صمت برای تعلل در احداث چهار باندِ شدن محور رشتخوار به تربت‌حیدریه و خواف شد و گفت تردد هزاران دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در یک جاده کم‌عرض و دوطرفه محور رشتخوار به خواف و تربت‌حیدریه هزاران نفر را داغدار کرده و تصادفات خونین‌دل هر رهگذرها به درد آورده است.

این نماینده مجلس دوازدهم نیز خواستار جذب نیروی بومی در معادن سنگان شد و گفت مسئولان موظف به جذب نیروهای بومی در استخدام‌های سنگ معدن شد.

محمد چوپی عضو شورای شهر رشتخوار هم با انتقاد شدید از نماینده قبلی خواف و رشتخوار و مسئولان در خصوص چهار باندِ شدن محور رشتخوار به تربت‌حیدریه گفت در این بحث ۱۶ سال است فریاد می‌زنیم گوش شنوا نیست

وی گفت حرف‌هایمان را شنیدند با لبخند از کنار این‌همه خسارت‌های مالی و جانی محور خواف تا تربت‌حیدریه به مردم رشتخوار زده شد هنوز اقدامی انجام‌نشده است

چوپی خواستار راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان الزهرا شد و گفت این شهرستان هم با کمبود پزشک عمومی و متخصص روبروست و مردم برای درمان به شهرستان‌های هم‌جوار می‌روند که گاهی باوجود بیمارستان در رشتخوار تا رسیدن به تربت‌حیدریه و مشهد جان می‌بازند. وی نیز خواست تأمین نیرو برای ثبت‌اسناد و املاک رشتخوار و استقرار نمایندگی شهرسازی در رشتخوار شد

 در این جلسه فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین حامل مواد معدنی در محور رشتخوار به تربت‌حیدریه و خواف بالا است، گفت: با توجه به وجود مجتمع‌ها و معادن بزرگ گندله‌سازی و کنسانتره در منطقه سنگان خواف، این حق قانونی مردم شهرستان رشتخوار است که از نعمت جاده ایمن برخوردار باشد.

خالقداد عرب در ادامه با عنایت به اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان انجام داده است، بیان کرد: ۷ روستا از روستاهای شهرستان رشتخوار مورد هدف بنیاد برکت قرارگرفته و این اقدام باعث شده است ۱۵۰ شغل مستقیم برای متقاضیان کار در این روستاها ایجاد گردد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 7