نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی: باید عدالت و توسعه در کنار هم قرار گیرد
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی: باید عدالت و توسعه در کنار هم قرار گیرد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان ها از امکانات بسیار کمی برخوردار بوده و از جمله مناطق کمتر برخوردار در کشور محسوب می شود که با توجه به اینکه باید در سراسر کشور عدالت و توسعه در کنار هم برقرار شود، لازم است مسئولان امر توجه کافی را به حل مشکلات مردم در این مناطق داشته باشند.

علی اکبر احمد پور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: مهمترین ظرفیتی که در شهرستان های خواف و رشتخوار وجود دارد، حوزه کشاورزی و دامپروری است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود آب کشاورزی، این حوزه دچار آسیب های جدی شده و به تبع آن دامپروری نیز از بین رفته و باعث کاهش  سطح محصولات کشاورزی و محصولات دامی در این مناطق شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کمبود آب در بیشتر مناطق کشور مشاهده می شود و در استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان های خواف و رشتخوار مسئله کمبود آب آشامیدنی و آب کشاورزی وجود دارد، باید توجه ویژه ای به مسئله کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی صورت بگیرد تا بتوان از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

احمدپور بیان کرد: یکی از مهمترین بخش هایی که می تواند باعث بالا رفتن سطح درآمد در شهرستان های خواف و رشتخوار باشد، بحث کشت زعفران است که با توجه به نوسان قیمت آن، غالبا درآمد کمی به دست کشاورزان می رسد که نیاز است توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی و فراوری صورت گیرد تا از ارزش افزوده زعفران در جهت بالا رفتن درآمد کشاورزان منطقه استفاده کرد.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در توسعه هر منطقه تغییر نگرش و نوع نگاه است که می توان با مقداری تلاش و توجه بیشتر، مناطق کم برخوردار را توسعه داده و سطح درآمدی را افزایش داد که به تبع آن سطح معیشتی و رفاه افزایش می یابد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 11