نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی: صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی دارد
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی: صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی دارد

نماینده تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی بر حمایت و برنامه‌ریزی بیشتر از حوزه صنایع‌دستی منطقه تأکید کرد و گفت: صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی برای مردم شهرستان زاوه دارد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن زنگنه در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین خانه صنایع‌دستی شهرستان زاوه که با حضور فرماندار شهرستان، معاون صنایع‌دستی استان و مسئولان و هنرمندان شهرستان برگزار شد، گفت: بهترین راه رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی به‌ویژه در روستاها رشد و توسعه صنایع‌دستی است.

او ادامه داد: افتتاح خانه صنایع‌دستی را در شهر دولت‌آباد که باهدف برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید و عرضه صنایع‌دستی راه‌اندازی شده گامی مؤثر در راستای تحقق این هدف است، چون صنایع‌دستی با کمترین سرمایه‌گذاری قابلیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد.

زنگنه تصریح کرد: با برنامه‌هایی که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی منطقه به‌ویژه در روستاها دارند، همت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی مربوطه و هنرمندان صنایع‌دستی را می‌طلبد.

هم‌چنین محمد مطیع معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های معاونت صنایع‌دستی اداره کل جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های صنایع‌دستی اصیل و بومی منطقه است.

او ادامه داد: این معاونت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن ابزار و تجهیزات و اعطای تسهیلات از هنرمندان منطقه حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است؛ احداث خانه صنایع‌دستی زاوه بااعتباری بیش از ۸۰۰ میلیون ریال امور عمرانی و ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات صنایع‌دستی با مساعدت معاونت سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی انجام‌شده است.

در حال حاضر رشته‌های نمدمالی، گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی، فرت بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت سازهای سنتی آموزش و تولید خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2