نماینده خواف و رشتخوار در مجلس: شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی بسیار مهم و اساسی را در رونق هر کشوری ایفا می‌کنند
نماینده خواف و رشتخوار در مجلس: شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی بسیار مهم و اساسی را در رونق هر کشوری ایفا می‌کنند

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور ما نیازمند راهکارهای مؤثر در حوزه تبدیل علم به قدرت و ثروت است که باید برای دستیابی به این مهم باید از راهکاری نوین همچون استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت این بخش در کشور بهره گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام اکبر احمد پور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: امروز بسیاری از کشورهای موفق سعی کرده‌اند در حوزه‌های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی از علم و دانش در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند، موضوعی که در کشور ما متأسفانه هنوز آن‌چنان‌که شایسته بوده است به آن توجه نشده و نیازمند رسیدگی و ورود جدی است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید افراد توانمند و متخصص در کشور با ورود در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد امروز استفاده از روش‌های سنتی را به روش‌های علمی و کارآمد در کشور مبدل کنند.

حجت‌الاسلام احمدپور در ادامه اذعان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان که به‌عنوان شرکت‌های کوچک و متوسط با استفاده از دانش محصولات نوین وارد بازار می‌شوند، از اهمیت بسزایی برخوردارند درواقع با استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، متناسب با ظرفیت نوآوری تحقق می‌یابد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تأثیر شرکت‌های دانش ّنیان در بحث ایجاد تحول در کشور، گفت: در حال حاضر تعداد این شرکت‌ها حدود هفت هزار شرکت است که با توجه به تعداد دانشمندان و دانشگاه‌های کشور، این شرکت‌ها می‌بایست افزایش پیدا کند و تنها شرکت‌های دانش‌بنیان‌ راه ایجاد ارتباطی معقول بین علم و صنعت در کشورند که اگر این شرکت‌ها علاوه بر تقویت، توجه کافی در کشور به آن‌ها شود، قطعاً می‌توانند انقلابی را در صنعت و روش‌های تولید کشور رقم بزنند.

احمدپور درزمینهٔ حمایت از این شرکت‌ها و اعتمادسازی در جامعه، عنوان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، وظیفه دولت و نهادهای نظارتی است که باید به مردم معرفی کنند؛ درواقع بایستی شرکت‌هایی تقویت شوند که توانسته‌اند محصولات مناسب با کم‌ترین سرمایه را تولید کنند. همچنین اگر برخی از این شرکت‌های فعال توانایی تولید حرفه‌ای را نداشته باشند، بایستی جای آن‌ها را به شرکت‌های موفق داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان را در گروی اتحاد ملی و حمایت همه‌جانبه مسئولان عنوان و تأکید کرد: حمایت از تولیدات داخلی این شرکت‌ها از سمت مردم می‌تواند آن‌ها را کم‌کم به استانداردهای لازم برساند و وارد بازار رقابت خارجی کند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 118