نمایش زال و رودابه پیونددهنده ما با پیشینه تاریخی است
نمایش زال و رودابه پیونددهنده ما با پیشینه تاریخی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایش زال و رودابه خلأ به وجود آمده بین نسل‌های فعلی و گذشته را پر می‌کند و پیونددهنده ما با پیشینه تاریخی است.

به گزارش اختر شرق؛ ابوالفضل مکرمی فر در حاشیه دیدن این نمایش بابیان این مطلب مطرح کرد: اگر رویدادهای تاریخی و فرهنگی که بر اساس آئین‌ها و سنت‌ها بوده، استمرار پیدا کند، می‌تواند در جذب و ماندگار زائر و مسافر مؤثر باشد.

وی ادامه داد: درزمینهٔ برگزاری رویدادها اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و طی چند سال اخیر جشن‌های نوروزگاه در بیشتر مناطق استان برگزار می‌شود این جشن به آئین‌های نوروزی می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزاری رویدادهای فرهنگی را زمینه‌ای برای افزایش تبادلات فرهنگی بین استان‌ها و کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: سال گذشته جشن نوروزگاه بین‌المللی با ترکمنستان در خاک این کشور برگزار شد و امسال به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

مکرمی فر تأکید کرد: نوروز یکی از آئین‌هایی است که اگر با تئاتر درآمیخته شود، نشاط اجتماعی را عمیق‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ نمایش «زال و رودابه» به کارگردانی کمال‌الدین غراب از سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی جهاد دانشگاهی، به روی صحنه رفته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10