نمایشگاه ملی مهرانه (اولین نمایشگاه تخصصی با محوریت خانواده)
نمایشگاه ملی مهرانه (اولین نمایشگاه تخصصی با محوریت خانواده)

نشست هم اندیشی ستاد برگزاری اولین‌نمایشگاه تخصصی مهرانه استان خراسان رضوی با حضور دبیر ستاد امر به معروف استان خراسان رضوی در محل تالار همایش نمایشگاه بین الملی مشهد برگزارشد.

به گزارش اختر شرق؛ مهدی رضائی در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه) که در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: به واژه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ظلم شده است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سند چشم انداز انقلاب اسلامی، نهادی است راهبری، پژوهش محور و سیاست گذار که فعالیت های آن منجر به رفتار سازی اجتماعی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف استان با بیان اینکه، آنچه از ستاد امر به معروف در کشور تلقی می شود، ستاد فقط متولی عفاف و حجاب در جامعه است، در حالی که متولی عفاف و حجاب تمام مسئولین هستند، افزود: در سال ۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی دو مصوبه دارد که به ۳۲ دستگاه وظایف آنها در حوزه عفاف و حجاب ابلاغ شده است که هیچ کدام وظایف خود را انجام نداده یا درست انجام نداده است. یکی از آنها ستاد امر به معروف است که باید شاخصه های خود را احصاء نماید. در بند دو این مصوبه وظیفه نظارت بر عفاف و حجاب با مدیران است و وظیفه ستاد نظارت بر عملکرد مدیران است.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی چند کار را در دستور کار خود دارد که استاندارد سازی محصولات مد و لباس و مشارکت مردم در تصمیم گیری هاست. در راستای مشارکت مردم، اپلیکیشن «سو» را طراحی کردیم که مردم از طریق آن معضلات را گزارش می دهند و ستاد به دستگاه متولی ارجاع می دهد و فرد گزارش دهنده کل فرآیند حل آن را می تواند پیگیری و نظاره کند و در پایان به آن نمره بدهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خبر داد: نمایشگاه تخصصی خانواده بدون پروتکل های رایج نمایشگاهی و در یک حرکت جهادی برگزار شکل گرفت. از ۲۵ روز پیش تصمیم به برگزاری نمایشگاه شد و در ۲۰ روز گذشته تمام فضای نمایشگاهی وبیرون نمایشگاه پر شده است.

رضایی عنوان کرد: برای این نمایشگاه موضوعات مختلفی در قالب ۱۴ گروه تنظیم شده است که در دو قسمت غرفه داری و بازدید نمایشگاهی و قسمت رویدادهای نشاط و تفریحی است. گروه‌های که در نمایشگاه برنامه ریزی شده عبارتند از خانواده و پوشش و عفاف، خانواده و تغذیه، خانواده و تفریح و نشاط و سفر، خانواده و ورزش و سلامت، خانواده و آموزش، خانواده و درآمد، خانواده و هنر و معماری، خانواده و فضای مجازی، خانواده و فیلم و سرگرمی، خانواده و محیط زیست، خانواده و مسائل اجتماعی، خانواده و ایثار و شهادت، خانواده و موسیقی و خانواده و کتاب خواهند بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: بیشترین رویداد نمایشگاه مربوط به گروه خانواده و ورزش و سلامت است که کل ظرفیت سالن عطار را به خود اختصاص داده است. هر روز عصر ورزش عصرگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفری دز فضای باز نمایشگاه برگزار می شود. در روز جمعه ۲۴ تبر مسابقه کشتی با چوخه در میدانگاهی نمایشگاه و هر روز ورزش های پنت بال، تیراندازی با تفنگ بادی، دارت و تیراندازی با کمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: به اینکه هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ فیلم های هناس و بدون قرار قبلی اکران و مسابقه دوبله توسط گروه فیلم و سرگرمی پیش بینی شده است، عنوان کرد: نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۴ تیر از ساعت ۱۷ عصر (به جز روز اول، ساعت ۱۹) تا ۲۳ برگزار می شود. افتتاحیه رسمی نمایشگاه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۸/۳۰ با حضور آیت الله صدیقی ریاست ستاد امر به معروف کشور و مسئولین استانی خواهد بود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: حضور همه غرفه داران و بازدیدکنندگان در نمایشگاه رایگان است. این رویداد اولین نمایشگاه تخصصی خانواده در کشور است که در ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و دو هزار متر مربع فضای بیرونی برگزار خواهد شد. با همت مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد تلاش داریم در تقدیم نمایشگاهی استان اضافه کنیم و در سطح بزرگتری برگزار نماییم.

لازم به ذکر است؛ در پایان جلسه از طرح نمایشگاه تخصصی خانواده (مهرانه) رونمایی انجام شد.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 11