نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد برپا می‌شود
نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد برپا می‌شود

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به مناسبت دهه فجر در مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ آرزو حیدریان با اعلام این خبر گفت: هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات سنتی و بومی با عنوان زنان – اشتغال – سلامت از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه از ۱۵ بهمن‌ماه به مناسبت دهه مبارکه فجر به مدت ۴ روز برگزار و اقدامات مقدماتی آن از ماه پیش آغازشده است.

وی افزود: این نمایشگاه باهدف نمایش دست سازه‌های بانوان استان، معرفی زنان شاخص و کارآفرین، بسترسازی برای عرضه و فروش محصولات خانگی و کارگاهی و در راستای رونق تولید ملی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های مناسب برای فعالیت بانوان در سطح جامعه، اظهار کرد: باید با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های فعال در این حوزه بستر مناسب برای ظهور و بروز توانمندی زنان فراهم شود.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی بابیان اینکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان، به‌ویژه بانوان سرپرست خانواده زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، عنوان کرد: توجه به این حوزه به تأمین خواسته‌های آینده‌سازان و پرورش کودکان و نوجوان توانمند نیز اهمیت دارد.

حیدریان اظهار کرد: این شورا در سه سال گذشته فعالیت‌های هدفمندی در راستای حمایت از بانوان کارآفرین و باهدف ارتقای بهداشت روان و نشاط اجتماعی در جامعه با ارائه طرح زنان – اشتغال – سلامت ارائه نموده است.

لازم به ذکر است؛ غرفه‌ها و محل اقامت شرکت‌کنندگان به شکل رایگان در اختیار بانوان هنرمند استان قرارگرفته لیکن بخشی از درآمد حاصله از نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات سنتی و بومی توسط بانوان کارآفرین حاضر در نمایشگاه به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و کم برخوردار تحت پوشش این شورا اختصاص داده خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3