نمایشگاه آثار هنری سیاه‌قلم در کاشمر
نمایشگاه آثار هنری سیاه‌قلم در کاشمر

نمایشگاه آثار هنری سیاه‌قلم و طراحی هنرجویان مجموعه هنری پیکاسو در محوطه باز اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشمر برپا شد.

نمایشگاه آثار هنری سیاه‌قلم و طراحی هنرجویان مجموعه هنری پیکاسو در محوطه باز اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشمر برپا شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدجواد خزاعی مدیریت مجموعه پیکاسو اظهار کرد: این نمایشگاه دارای ۴۵ اثر هست که ۸۰ درصد آثار متعلق به هنرجوهای امسال است و تعدادی از آثار که تکنیک رئال و هایپررئال کارشده، چون آموزش آن زمان بیشتری می‌برد متعلق به هنرجویان سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: برپا کردن این نمایشگاه و نمایش ثمره‌ی آموزش تقریباً سه‌ماهه هنرجویان باهدف ایجاد رغبت برای ادامه کار هنرجویان صورت گرفت.

 وی گفت: تکنیک‌های استفاده‌شده در آثار طراحی، رئال، هایپررئال، مداد رنگی، گچ و آبرنگ می‌باشد.

فرشته دلخوش مربی هنر، طراحی و نقاشی پیشرفته با اشاره به این‌که وقتی مادر هنرمند در خانواده باشد، محیط خانه متفاوت خواهد بود و خانه دارای گرما و انرژی بیشتری خواهد بود ابراز کرد: من شاهد این هستیم که در هر رده سنی هنرجوها از کار خود انرژی می‌گیرند و این انرژی را به خانواده‌هایشان تزریق می‌کنند.

وی گفت: حدود ۷۰ کارآموز هم‌اکنون در مجموعه هنری پیکاسو در طبقه پایین مجتمع ارگ فعالیت دارند.

دلخوش با اشاره به این‌که رسانه‌ها و مسئولین می‌توانند در پیشبرد و رشد هنر ترشیز کمک کنند و حتی حضور مسئولین در این‌گونه محیط‌ها و مراسم می‌تواند موجب ایجاد دلگرمی برای هنرجوها باشد و باعث فعالیت بیشتر در این عرصه گردد گفت: یکی از آرزوها و دغدغه‌های ما باید این باشد که سطح هنر به حدی در شهرمان گسترش پیدا کند که وقتی اسم هنر می‌آید اسم ترشیز در ذهن تجلی گردد.

گفتنی است این نمایشگاه از ۸ مهر به مدت سه روز از ساعت ۱۹ الی ۱۱ و ۱۷ الی ۲۰ در محل حاشیه میدان کعبه خانه تاریخی دانش موزه کاشمر ویژه عموم علاقه‌مندان دایر است.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 55