نقش ویژه فعالیت‌های قرآنی درزمینهٔ خود مراقبتی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی
نقش ویژه فعالیت‌های قرآنی درزمینهٔ خود مراقبتی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در جلسه پشتیبانی و هماهنگی برگزاری سی و هشتمین دور مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان که با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برگزار شد بر نقش ویژه فعالیت‌های قرآنی درزمینهٔ خود مراقبتی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: تعاملات و همکاری‌های بسیار خوبی میان آموزش‌وپرورش استان و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و همچنین پالایشگاه گاز شهرستان سرخس برقرار است که این مشارکت و هم‌افزایی توفیقات فراوانی برای دانش آموزان آن شهرستان و منطقه حاصل کرده است.

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش‌وپرورش استان منعقد کرده قرار است هشت پروژه آموزشی و فرهنگی را بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان احداث نماید که این مهم جای قدردانی دارد.

خدابنده ادامه داد: کمک به دانش آموزان شهرستان سرخس جهت خرید لوازم‌التحریر، تجهیز و تعمیر تمامی میز و نیمکت‌های مدارس شهرستان و کمک و پشتیبانی جهت برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان ازجمله دیگر اقداماتی است که توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و همچنین پالایشگاه گاز سرخس انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان یکی از اولویت‌های فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش استان است و همه‌ساله بسیاری از مسابقات قرانی در سطح کشور به میزبانی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود که این مهم جای افتخار است که برگزاری و توجه به این رویدادهای قرآنی در کسب مقام‌های برتر این مسابقات توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: کسب رتبه برتر کشور در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز توسط دانش آموزان استان و همچنین کسب رتبه اول این مسابقات در بخش فرهنگیان برای چهار سال متوالی جای تقدیر دارد و انتظار نیز بر این است که در استانی که مضجع شریف آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) در آن قرار دارد باید یک پیشینه فرهنگی، اعتقادی و ارزشی برقرار باشد و این نتایج نیز حاصل شود.

خدابنده اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش خراسان رضوی توجه به مسائل تربیتی، پرورشی و فرهنگی یک اولویت است و قرار گرفتن دانش آموزان در مسیر فعالیت‌های قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان در نهضت حفظ جزء سی قرآن کریم شرکت کردند که برنامه فرهنگی بسیار خوبی بود که در جهت تأکیدات مقام معظم رهبری انجام شد و این حرکت ماندگار علاوه بر اینکه دانش آموزان را در مسیر قرآن قرار می‌دهد در جهت خود مراقبتی و خودکنترلی آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و قطعاً با انجام این نوع برنامه‌ها قطعاً جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: شرکت‌ها و نهادهای مختلف در قبال جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و باید بخشی از درآمدهای خود را در این حوزه هزینه نمایند و در این راستا تعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این زمینه بسیار مثبت هست.

قابل‌ذکر است سید ابوالحسن محمدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در این جلسه گفت: تمامی شرکت‌ها و دستگاه‌ها باید درزمینهٔ ایفای مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه داشته باشند و ساخت مدارس و فضاهای آموزشی فرهنگی و همچنین کمک به برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی نیز در راستای همین وظیفه اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: ما باید آموزش‌وپرورش را دررسیدن به اهداف متعالی خود کمک و یاری نماییم و در حد توان و اختیار خود این وظیفه و رسالت را انجام خواهیم داد.

همچنین علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گفت: همه‌ساله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به همت دارالقرآن‌ها در ۱۴ رشته شامل حفظ، قرائت، اذان و مداحی در بخش آوایی و مفاهیم، احکام، انشای نماز، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در بخش پژوهشی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته در مسابقات قرآن، عترت و نماز حدود یک‌میلیون نفر رشته در مدارس استان شرکت نمودند که از میان آن‌ها حدود ۲۵۰ هزار نفر رشته به مرحله شهرستانی راه یافتند و حدود ۱۰ هزار نفر رشته به مرحله مقدماتی استان رسیدند و درنهایت سه هزار نفر رشته به مرحله نهایی استانی راه یافتند.

مالک اشرفی تصریح کرد: درزمینهٔ برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز سال گذشته به دلیل عدالت‌پرورشی ادارات آموزش‌وپرورش استان را به سه دسته برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار تقسیم کردیم و رتبه‌بندی مسابقات را به‌صورت ممتاز، برتر و عالی، کیفی سازی نمودیم تا دانش آموزان باعلاقه بیشتر و استرس کمتر در این مسابقات حضور یابند و مسابقات در چهار مرحله اختصاصی آوایی و پژوهشی دختران و پسران اجرا شد و امسال نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در پایان‌بر نقش برگزاری مسابقات و فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این جلسه از پوستر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان که قرار است از هفتم لغایت ۲۳ اسفندماه در شهرستان سرخس برگزار شود رونمایی گردید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6