نقد و بررسی سه فیلم جشنواره فجر در مشهد
نقد و بررسی سه فیلم جشنواره فجر در مشهد

در حاشیه هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نشست نقد و بررسی سه فیلم اکران شده در این جشنواره در پردیس سینمایی هویزه برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این نشست و جلسه نقد و بررسی که با حضور علی مقدسی و غلامرضا زوزنی در پردیس سینمایی هویزه برگزار گردید، فیلم‌های سینمایی شنای پروانه، لباس شخصی و خروج مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار گرفت.

علی مقدسی مدرس و منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت گفت: شنای پروانه برخلاف آنچه به نظر می‌رسد که پیرامون لات‌های حاشیه و جنوب تهران باشد بیشتر روایت گر داستان و ماجرای پروانه‌های بی‌گناهی است که به دام کسانی می‌افتند که حتی از ماهیت ایشان خبر ندارند. در اینجا مسئله قربانی شدن است قربانی رقابت کسان دیگری که مدعی هستند؛ رقابت بر سر موقعیت و جایگاه.

 وی ادامه داد: ضرباهنگ فیلم نفس‌گیر و مناسب است. بازیگر زن فیلم طناز طباطبایی باوجود کوتاهی نقش بازی درخور تحسینی ارائه کرده است. نشانه‌هایی از نوعی منفعت‌طلبی وجود دارد به‌گونه‌ای که حجت باظرافت و هوشمندانه مصیب را با پول خودش پای چوبه دار می‌فرستد.

زوزنی در مورد فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا گفت این فیلم درواقع اثری از مسعود کیمیایی است به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا. او اشاره کرد که در این فیلم حاتمی کیا خط سیر اعتراضش را نسبت به گذشته پررنگ‌تر پی گرفته است.

وی در ادامه درباره فیلم لباس شخصی ساخته امیرعباس ربیعی گفت: لباس شخصی که بخشی از تاریخ سیاسی این کشور را به تصویر می‌کشد شایسته تقدیر است. چراکه ما در حال انتقال رویدادهای سیاسی کشور به نسل آینده هستیم. فیلم و صحنه‌آرایی فیلم شبیه ماجرای نیمه‌روز شده است که یک دلیلش حضور محمدرضا شجاعی به‌عنوان طراح صحنه در هر دو فیلم است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18