نظارت دامپزشکی کاشمر بر صادرات ۶۰ تن تخم مرغ
نظارت دامپزشکی کاشمر بر صادرات ۶۰ تن تخم مرغ

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمراز نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر صادرات ۶۰ تن تخم مرغ به مقصد کشورافغانستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ دکتر سعید خانزاده، افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فراورده‌های خام دامی و تداوم آن را یکی از مصداق‌های بارز اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال عنوان کرد.
وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت‌پذیری بیشتری با محصولات تولیدی سایر کشورها داشته و تولید با استانداردهای روز دنیا سازگار باشد.
وی از صادرات به عنوان یکی از شریانهای تداوم اقتصادی یاد کرد و نظارتهای بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی را یکی از علل رشد صادرات در منطقه دانست.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نظارت‌های کیفی بهداشتی، قرنطینه‌ای بر سه محموله صادراتی تخم مرغ از کاشمر به مقصد افغانستان صورت گرفته، تصریح کرد: این نظارت‌ها بر صادرات انواع فراورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از وظایف استراتژیک سازمان دامپزشکی است.
وی رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را در افزایش صادرات، حائز اهمیت توصیف و مهمترین اقدامات و گام‌های دامپزشکی در جهت تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات را ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت‌های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن عنوان نمود.



خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 23