نظارت جدی بر لوایح بودجه بزرگ‌ترین اقدامی ست که باید انجام شود
نظارت جدی بر لوایح بودجه بزرگ‌ترین اقدامی ست که باید انجام شود

نجمه خدادادی بابیان این مطلب که نظارت جدی بر لوایح بودجه بزرگ‌ترین اقدامی ست که باید انجام شود، مطرح کرد: بخشی از مسئله‌ی بنزین به ناکارآمدی دولت و بخش بزرگی از آن به ضعف مجلس بازمی‌گردد.

به گزارش اختر شرق؛ سومین جلسه معرفی و شناخت نامزدهای دوره یازدهم با حضور سه کاندیدا آقایان مرتضی کامل نواب، حمید کفش کنان و نجمه خدادادی از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به همت جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین برگزار شد.

نجمه خدادادی دکترای حرفه‌ای پزشکی بابیان اینکه یکی از کارهای ویژه‌ای که برای اجرا در برنامه دارد، اصلاح طرح تحول سلامت، عنوان کرد: باید سلامت جمعیت کنونی را بر اساس اصل پیشگیری بهتر از درمان است؛ نگاه طرح تحول و نظام سلامت کاملاً درمانی و پزشک سالارانه است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها، مدیریت جامع شهری و جریان سازی زنان است که نگاه انقلابی و جریان سازی متعالی در حوزه‌ی زنان داشته باشیم و با کمک زنان انقلابی گفتمانی هماهنگ با نظام ایجاد شود.

خدادادی اظهار کرد: باوجوداینکه اعلام می‌کنند در شرایط جنگ اقتصادی هستیم ولی بودجه را طوری تنظیم می‌کنند که گویا همه‌چیز در شرایط طبیعی است.

وی بابیان اینکه بخشی از سیاست‌های اقتصادی شامل حمایت از کارآفرینی و افزایش مشارکت مردمی به معنای مردمی کردن اقتصاد است، عنوان کرد: نظام مالی و مالیاتی کشور باید ساماندهی شود و بسیاری از معافیت‌های مالیاتی ازجمله معافیت مالی سلبریتی ها و مؤسسات آموزشی باید مجدداً بررسی شود.

این دکترای حرفه‌ای پزشکی بابیان این مطلب که نظارت جدی بر لوایح بودجه بزرگ‌ترین اقدامی ست که باید انجام شود، مطرح کرد: بخشی از مسئله‌ی بنزین به ناکارآمدی دولت و بخش بزرگی از آن به ضعف مجلس بازمی‌گردد.

خدادادی بابیان اینکه بزرگ‌ترین معضل زنان، ندیدن زن در متن خانواده است، گفت: در رأس همه‌ی وظایف زن، مادری است؛ بزرگ‌ترین خدمت جمهوری اسلامی، مطرح کردن نگاه دینی به زن و رشد دادن قابلیت‌ها و وظایف زن بود اما در پذیرفتن این نگاه به مردان اتفاقی نیفتاد.

این دکترای حرفه‌ای پزشکی با اشاره به اینکه در مسئله‌ی کودک همسری بحث‌های فقهی دارد و نمی‌شود صرفاً با قانون آن را حل کرد، مطرح کرد: متأسفانه قوانین به شکلی طراحی می‌شوند که به دلیل ندیدن ظرافت‌ها منجر به بخشی از ترویج کودک همسری می‌شود.

خدادادی در پایان بابیان این مطلب که در برنامه ششم توسعه ذکرشده که دولت در هرسال چه میزان قیمت‌ها را افزایش دهد که متأسفانه دولت‌ها اسناد بالادستی را تحویل نمی‌گیرند و مجلس هم نظارت نمی‌کند، عنوان کرد: کسی که دو سال کار اجرایی کرده باشد و از بدنه‌ی مردم هم باشد می‌داند اجرای چنین قوانینی تأثیر روحی و روانی در جزئیات زندگی مردم دارد.

وی در پایان گفت: مردم باید مطالبه گری کنند اما نباید نماینده منتظر مطالبه‌ی مردم باشد.

خبرنگار: امیرحسین علیپور

image_printچاپ مطلب

Visits: 124