نشست بصیرتی هنرمندان تایباد برگزار شد
نشست بصیرتی هنرمندان تایباد برگزار شد

نشست بصیرتی هنرمندان تایباد با حضور سرهنگ شمس جانشین فرمانده مقاومت بسیج سپاه تایباد و جمعی از هنرمندان ارزشی این شهرستان در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ضمن خیرمقدم به جمع حاضر، بر اهمیت و نقش تاثیرگذار هنرمندان و فعالان این حوزه در ایجاد فضای مشارکت مردمی در برگزاری انتخاباتی پرشور، اظهار کرد: همه ما باید در این ۱۰ روز باقیمانده به انتخابات، رسالت خودمان را به عنوان یک ایرانی و هنرمند انجام دهیم.

وی بیان کرد: بین خانواده، فامیل و دوستان و آشنایان، تاثیرگذار باشیم. هنرمندان تایباد که تا اکنون در همه عرصه‌های مهم اجتماعی نقش موثری داشته اند، در این دوره حساس و این رویداد مهم هم مشارکتی گسترده خواهند داشت. اهمیت فعالیت در فضای دست کم نگیریم و فتنه و سمپاشی‌های دشمنان نظام را با فعالیت‌های مثمر ثمر و ارزشی خنثی نماییم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حیدری به ایراد مطالبی خاص در خصوص نقش مهم مردم سالاری دینی، افکار عمومی و مشارکت اجتماعی در حاکمیت جامعه اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام حیدری، ریشه حل و اصلاح وضعیت موجود را استقامت مردم در مسیر حق و همدلی و کنار هم بودن دانست و در خصوص اهمیت حضور در انتخابات با استناد به آیاتی از کلام وحی اشاره و گفت: مردم به راه حق برنمی گردند مگر اینکه کارگزاران و مدیرانشان اصلاح شوند. تبلور مشارکت و موج آفرینی اجتماعی اوجش در حضور پای صندوق‌های رای است.

وی گفت: تاثیر قشر هنرمندان در این مشارکت بسیار گسترده است. پای صندوق‌های رای بیاییم و در انتخاب اصلح موثر باشیم.

حجت الاسلام سیدالحسینی ضمن تبیین اهمیت مشارکت عموم افراد جامعه در انتخابات، این حضور را از واجبات دانست و عنوان کرد: ما نسبت به امانت جمهوری اسلامی، تکلیف داریم. زن و مرد، هنرمند و فرهنگی، همه اقشار در راه رسیدن این امانت به دست صالحین مسئولیت دارند که حضور گسترده در انتخابات داشته باشیم.

سپس، حمزه آزاد مسئول کانون بسیج هنرمندان ضمن تشکر از حضور هنرمندان ارزشی این شهرستان در این نشست بصیرتی، بر ضرورت استمرار فعالیت‌های گسترده‌تر فرهنگی هنری در فضای مجازی که میدان سم‌پاشی دشمنان اسلام و نظام است، بر اهمیت این استمرار تاکید و از عموم هنرمندان و فعالان این عرصه درخواست نمود با بارگذاری فعالیتهای هنری همچون، شعر، ویدئو، پادکست و دیگر ابزارهای جنگ نرم، در خنثی نمودن ترفندهای دشمنان سهیم باشند.

لازم به ذکر است؛ قرائت شعر مرتبط با انتخابات توسط غلامحسن نعیمی شاعر ارزشی و مسئول انجمن فرهنگی شعر مولانا و ذبیح ا…امید، رحمت الله نوری از دیگر شاعران ارزشی این شهرستان، از برنامه‌های پایانی این نشست بود.

خبرنگار: ویدا حنفی

image_printچاپ مطلب

Visits: 65