نخستین واحد قوطی‌سازی شیرخشک در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری شد
نخستین واحد قوطی‌سازی شیرخشک در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در سال جهش تولید نخستین واحد قوطی‌سازی شیرخشک در استان با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است و طی دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی مربوط به قوطی‌سازی و قطعه‌سازی در اطراف مشهد و برگزاری نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل یکی از این واحدها اظهار کرد: این واحد پس از بهره برداری ظرفیت تولید ۷۵ میلیون قوطی شیرخشک در سال را دارد و برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به جزئیات واحد تولیدی قطعه‌سازی که مورد بازدید قرار گرفت، تصریح کرد: این واحد، تولیدکننده ماهانه ۲۵۰ هزار قطعه پیستون‌های خودروهای سبک و سنگین است که ۹۸ درصد نیاز شرکت ایران خودرو به این قطعه و همچنین بخشی از نیاز شرکت تراکتورسازی تبریز را تامین می‌کند و برای بیش از ۵۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم خراسان رضوی، حمایت از بخش تولید است و در همین راستا نشستهای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی در محل واحدهای تولیدی برگزار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با دو هدف حفظ وضعیت کنونی بخش تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی آن، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

رسولیان در پایان خاطرنشان کرد: در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات مربوط به ۱۴ واحد یا طرح تولیدی فعال، نیمه فعال یا تعطیل مورد بررسی قرار گرفت که ۱۴ مصوبه برای حل مشکلات آن‌ها در حوزه تسهیلات بانکی، تقسیط بدهی بانکی، تامین زیرساختهای آب و برق و تغییر کاربری اراضی در بخش تولید در پی داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3