نخستین خودرو برقی مونتاژی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شهرستان تایباد پرده‌برداری شد
نخستین خودرو برقی مونتاژی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شهرستان تایباد پرده‌برداری شد

پروژه‌های بزرگ اقتصادی مرز دوغارون حاصل اشتراکات فرهنگی غنی و عمیق ایران و افغانستان است.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار تایباد در گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان بابیان اینکه سه پروژه بزرگ اقتصادی امروز کلنگ زنی می‌گردد، گفت: این پروژه‌ها حاصل اشتراکات فرهنگی غنی و عمیق دو کشور است.

محسن سیاح؛ فرماندار شهرستان تایباد در گردهمایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بابیان اینکه امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی در منطقه هستیم که حاصل اشتراکات فرهنگی غنی و عمیقی است که از سرمایه‌های دو کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: منطقه مرز هوشمندی که امروز کلنگ زنی می‌شود، مرز دوغارون را به اولین منطقه مرزی هوشمند کشور تبدیل می‌کند که شتاب بخشی مناسبی به صادرات و واردات می‌دهد. این طرح بزرگ ملی از سیاست‌های دولت برای هوشمند سازی مرزهاست که به‌صورت پایلوت در مرز دوغارون اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بازار مبادلات اقتصادی نیز مزیت‌های زیادی دارد، تأمین و تجمیع نیازهای تجار در یک مکان، تأمین فرصت‌های برابر، امکان افزایش کنترل کیفی کالا، ایجاد اعتماد بیشتر، توسعه و تقویت امنیت سرمایه‌گذاری و ارتقای امنیت پایدار در مرز است. همچنین شهرک سوخت بازار امن مالی است که در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است و می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

فرماندار تایباد افزود: چند تفاهم‌نامه در حوزه‌های اقتصادی، بیمه و دیگر حوزه‌ها به امضا می‌رسد که امیدواریم چهره شهرستان تایباد را تغییر خواهد داد.

الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی و تیم اقتصادی وی، تمام ارکان نظام‌ را در جهت توسعه اقتصادی استان بسیج کردند. در تایباد در حال حاضر ۱۰ معین اقتصادی باهدف ایجاد فضای کسب‌وکار و توانمندسازی روستاییان به‌عنوان اولین پایگاه تولیدی کشور مشغول بکار هستند.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم، کلنگ خط مونتاژ خودرو برقی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز بر زمین زده شد‌. پروژه‌ای که در فاز اول به مونتاژ خودروهای برقی و در فاز دوم به تولید این خودرو خواهد پرداخت. نخستین خودرو مونتاژی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شهرستان تایباد پرده‌برداری شد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 23