نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در تربت جام احداث و تجهیز شد
نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در تربت جام احداث و تجهیز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان تربت جام به نام اقامتگاه آفر در روستای بزد احداث، تجهیز و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش اختر شرق؛ غلام‌رسول رحیمی در حاشیه بازدید اعضای کارگروه میراث فرهنگی و‌گردشگی از احداث نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان تربت‌جام با بیان این مطلب عنوان کرد: احداث این اقامتگاه بوم‌گردی از محل تسهیلات گردشگری و آورده متقاضی احداث، تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه بوم‌گردی با نام «آفر»، در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع دارای شش اتاق است.

رحیمی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی آفر با اعتباری سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال ایجاد و برای چهار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که شهرستان تربت جام و به ویژه روستای بزد از ظرفیت‌ گردشگری بالایی برخوردار است، اظهار کرد: آب و هوای این روستا در زمستان‌ها، بسیار سرد و در تابستان‌ها معتدل است، این روستا از شمال غرب و غرب به اراضی و مراتع روستاهای شیخ‌آباد و نخله، از جنوب به روستاهای میانسرا و گوی و از غرب به کوه بزد محدود شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌جام درباره آثار تاریخی این روستا نیز گفت: آثار تاریخی روستا از قبیل مسجد نور، قبرستان قدیمی، تپه تاریخی و مجموعه فرهنگی و تاریخی «میر غیاث‌الدین» نشانگر قدمت طولانی این روستا و از ظرفیت‌های گردشگری است.

وی یادآورشد: همکاری نهادها موجب حفظ بناهای تاریخی و بافت قدیمی می شود و احداث اقامتگاه روستای بزد در راستای حفظ بناهای تاریخی، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

لازم به ذکر است؛ شهرستان تربت‌جام دارای بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس، تپه و محوطه شناسایی‌شده است که ۶۲ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20