نتیجه کنکور ماحصل یک سال تلاش فرزندان ماست
نتیجه کنکور ماحصل یک سال تلاش فرزندان ماست

امام جمعه تایباد گفت: از دانش آموزان عزیز می‌خواهم در هنگام انتخاب رشته، رشته‌هایی که در دانشگاه‌های شهرستان داریم را انتخاب کنند، چراکه هم در کنار خانواده هستند و از خطراتی که در مسیرها ممکن است آن‌ها را تهدید کند با جاده‌های شلوغ، در امان خواهند بود.

امام جمعه تایباد گفت: از دانش آموزان عزیز می‌خواهم در هنگام انتخاب رشته، رشته‌هایی که در دانشگاه‌های شهرستان داریم را انتخاب کنند، چراکه هم در کنار خانواده هستند و از خطراتی که در مسیرها ممکن است آن‌ها را تهدید کند با جاده‌های شلوغ، در امان خواهند بود.

به گزارش اختر شرق؛ مولانا توکلی؛ خطیب جمعه اهل سنت تایباد در ادامه تشریح اسماءالحسنی، به نام مبارک الرئوف اشاره کرد و گفت: خداوند متعال به همه‌ی انسان‌ها اعم از مسلمان و غیرمسلمان مهربان است؛ رئوف اسم مبالغه است به معنی بسیار مهربان، خداوند موصوف به رأفت است.

وی خداوند را بسیار بارحمت برشمرده و گفت: رحمت خداوند متعال بر سر همه‌ی بندگان خداوند نازل می‌شود و از آن‌ها دریغ نمی‌کند.

خطیب جمعه تایباد؛ در تشریح معنای شرعی الرئوف گفت: خداوند ذاتی است که بر بندگان بسیار مهربان است و بر مخلوقات خود نعمت می‌دهد، رأفت دارد و مهربانی می‌کند. آثار رحمت الهی در هستی موجود است، شما به همین بادی که امروز در گرمای تابستان می‌وزد نگاه کنید، چطور در کار وزندگی مردم تأثیر مثبت دارد، اگر این باد نوزد، زندگی بر ما سخت می‌شود، این‌یک مثال ساده از رحمت الهی است والا نعمت‌های الهی غیرقابل‌شمارش است.

استاد حدیث حوزه علمیه احناف تایباد در اقتران این نام مبارک بانام رحیم گفت: خداوند ذاتی است که ایمان انسان‌ها را ضایع نمی‌کند بلکه خداوند بسیار با رأفت و مهربان است، معنای این اقتران این است که پروردگار با بندگان اهل ایمان خود یک محبت ویژه‌ای دارد که با سایر بندگان خود ندارد، وقتی ما ایمان‌داریم به خداوند متعال، او پاداش به ایمان ما می‌دهد و این پاداش را از ما نمی‌گیرد، هر عمل حسنه‌ای انجام دهیم، در نامه اعمال ما ثبت می‌شود و در قیامت پاداش آن به بنده داده می‌شود. این اقتران دلالت بر این دارد که رحمت خداوند بسیار کامل است و او نهایت مهربانی را با بندگان خود دارد.

مولانا توکلی اظهار داشت: در اتصال بین رحیم و رئوف بشارت بزرگی است، این بشارت احسانی است که خداوند متعال به بندگان مسلمانش می‌کند و ایمان و اسلام آن‌ها را حفظ می‌کند و اعمال آن‌ها را ضایع نمی‌کند و آن‌ها را در برابر شیطان حفاظت می‌کند. پیامبر خدا ص همیشه دعا می‌کردند: پروردگارا قلب مرا بر دین خود ثابت نگه‌دار. وجود مقدس نبی مکرم اسلام ص که ایمانش کامل بود همیشه این دعا را می‌خواندند و ما هم باید این دعا را بخوانیم و در کنار آن بخوانیم: «پروردگارا آخر عمر ما را خیر بگردان، پروردگارا ایمان ما را حفظ بفرما» اگر در لحظات آخر زندگی ایمان ما از دست رفت، نابودشده و زیان‌دیده هستیم.

خطیب جمعه تایباد در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه به کنکور سراسری ۹۸ اشاره کرد و گفت: از روز گذشته ماراتن بزرگ علمی آغازشده است و تا عصر جمعه ادامه دارد، ماحصل یک سال زحمات فرزندان ماست، برای همه شرکت‌کنندگان تایبادی آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم به‌زودی آن‌ها را در خدمت به مردم شریف تایباد ببینیم، از دانش آموزان عزیز می‌خواهم در هنگام انتخاب رشته، رشته‌هایی که در دانشگاه‌های شهرستان داریم را انتخاب کنند، چراکه هم در کنار خانواده هستند و از خطراتی که در مسیرها ممکن است آن‌ها را تهدید کند با جاده‌های شلوغ، در امان خواهند بود.

وی روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین روز قلم را نیز به شهرداران، دهیاران و اهالی قلم شهرستان تبریک گفته و در خصوص وضعیت فرش مسجد جامع اظهار داشت: هفته گذشته قراردادی بستیم بافرش آریا کاشان که ۱۷۵۷ مترمربع فرش یکدست و زیبا و منحصربه‌فردی در مسجد جامع نصب شود.

در فاز اول حدود ۱۱۰۰ مترمربع در حال بافت است و تا آخر شهریور امیدواریم نصب خواهد شد. لذا از شما نمازگزاران محترم تقاضامندیم به هر طریقی می‌توانند کمک کنند تا این پروژه به سرانجام رسیده و فرشی در شان مسجد جامع داشته باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2