میز خدمت مکانیزاسیون در شهرستان مشهد
میز خدمت مکانیزاسیون در شهرستان مشهد

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد گفت: شهرستان مشهد با دارا بودن بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی و نیاز شهرستان به ماشین آلات و ادوات جدید و جایگزینی آن‌ها با ماشین آلات فرسوده توانسته از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بیش از شش میلیارد تومان از اعتبارات مکانیزاسیون شامل ۳۵ دستگاه تراکتور ۳۸ دستگاه بذر کار غلات دو دستگاه کمباین به همراه سایر ادوات و دنباله بندها جذب شده است و هرساله جزء شهرستان‌های برتر در جذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

به گزارش اختر شرق؛ افشین گلچهره در این باره عنوان کرد: مشکلات جذب این نوع اعتبارات که از منابع داخلی بانک کشاورزی تامین می‌شود، پایین آمدن درجه اعتباری بانک کشاورزی موجود در شهرستان مشهد به دلیل‌عدم وصول تسهیلات پرداختی و اخذ وثیقه سهل البیع شهری از متقاضیان و از طرفی‌عدم امکان تامین وثایق برای کشاورزان می‌باشد.

وی گفت: بسته بودن سایت وعدم صدور پیش فاکتور، زمان محدود اعتبار پیش فاکتورها و افزایش قیمت تراکتورها و ادوات و یکسان نبودن قیمت موجود در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون با قیمت کارخانه باعث شده تا متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون با مشکل جذب مواجه شوند.

گلچهره گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به متقاضیان فقط تراکتور تحویل شده باید آن‌ها را تشویق به خرید ادوات کنیم، چون جذب اعتبارات ادوات کشاورزی سهل‌تر می‌باشد.

مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان مشهد به بانک‌های عامل تاکید کرد که همراه هر تراکتور زراعی باید هر متقاضی یک دستگاه بذرکار هم با توجه به نیاز منطقه جذب نماید و از تحویل تراکتور زراعی بدون بذر کار غلات خودداری گردد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 53