موافقت سازمان ایمیدرو با مشارکت در آموزش فرآوری سنگ‌های قیمتی و اکتشاف معادن استان خراسان رضوی
موافقت سازمان ایمیدرو با مشارکت در آموزش فرآوری سنگ‌های قیمتی و اکتشاف معادن استان خراسان رضوی

در هشتمین جلسه ستاد سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ که بصورت ویدئو کنفراس برگزار شد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» با مشارکت در آموزش فرآوری سنگ‌های قیمتی و اکتشاف معادن در استان خراسان رضوی موافقت کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در هشتمین جلسه ستاد سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ که بصورت ویدئو کنفراس با معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی به منظور ایجاد بازارچه گوهرسنگ‌های مشهد، هفته گذشته از چهار مکان متعلق به شهرداری، سازمان همیاری و بخش خصوصی توسط همکاران استانداری و ایمیدرو بازدید به عمل آمد که در حال رایزنی برای نهایی کردن مکان، نحوه واگذاری و مدل مالی هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون پتانسیل مناسبی برای واردات سنگ‌های قیمتی دارد، می‌تواند به مکان مناسبی هم برای فرآوری سنگ‌های قیمتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی تبدیل شود.

گفتنی است، در این جلسه درخواست‌هایی توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از جمله آموزش فرآوری سنگ‌های قیمتی و اکتشاف معادن و تسهیل در قوانین صادراتی گوهرسنگ‌ها مطرح شد که مورد موافقت سازمان ایمیدرو قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در این جلسه ویدئو کنفرانسی سایر معاونین وزارت صمت و نماینگان بانک مرکزی، گمرک، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و ریاست اتحادیه طلا و جواهرات کشور حضور داشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4