مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی عزتمندی مردم ایران است
مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی عزتمندی مردم ایران است

معاونت حوزه علمیه امام خمینی (ره) مه ولات گفت: مهم‌ترین ارمغان و دست آورد انقلاب اسلامی عزتمندی مردم ایران است و اگر قرار است قدرت، استقلال و عزت کشور حفظ شود باید تفکر حاج قاسم سلیمانی را سرلوحه و الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش اختر شرق؛ به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایش «سردار سلیمانی شاگرد مکتب اسلام» در مسجد جامع فیض‌آباد مه ولات برگزار شد.

حجت‌الاسلام علوی مقدم در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: انسان وقتی تاریخ بشریت را جست‌وجو می‌کند با انقلاب‌های زیادی ازجمله روسیه، هند، الجزایر و فرانسه روبرو می‌شود که هرکدام ویژگی‌ها و دستاوردهایی برای مردم آن کشور داشته است.

وی ادامه داد: عزتمندی مردم ایران مهم‌ترین دست آورد و ارمغان انقلاب اسلامی ایران است و کسانی که دایه دار و مدعی انتظار امام زمان هستند باید توجه داشته باشند که خداوند هیچ راهی برای تسلط مشرکین بر مسلمین قرار نداده است و با عنایت به فرمایش امام صادق (ع) یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مواردی که خداوند متعال به بشر دارد، مقوله عزت مردم هست.

حجت‌الاسلام علوی مقدم در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور جوانان در مراسم‌های گرامیداشت دهه فجر، افزود: جای تعجب دارد که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جوانان حضور پررنگ در این‌گونه مراسم‌ها ندارند که جا دارد مسئولین فرهنگی به این امر توجه جدی داشته و در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز با اتکا به جوانان انقلابی به‌جایی رسیده است که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی دشمن را پس از شهادت سردار بزرگ اسلام با خاک یکسان می‌کند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌کند، ادامه داد: اگر قرار است قدرت، استقلال و عزت کشور حفظ شود باید تفکر حاج قاسم سلیمانی سرلوحه برای مردم و مسئولین باشد و این امر نیاز انقلاب می‌باشد.

حجت‌الاسلام علوی مقدم در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی پای عهد خود با انقلاب ماند و بصیرت حاج قاسم سلیمانی باید الگو قرارگرفته شود.

وی ادامه داد: ولایت مداری یکی دیگر از صفات حاج قاسم سلیمانی بود و اگر قرار است در بزرگ‌ترین امتحان که ولایت نام دارد، پیروز شویم باید گوشمان به دهان مقام معظم رهبری باشد.

معاونت حوزه علمیه امام خمینی (ره) مه ولات در پایان با تأکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی به مسائل جامعه بی‌تفاوت نبود و این‌یکی از صفات بارز شخصیت ایشان بود، خاطرنشان کرد: امروزه کشور ما دچار سندرم بی‌توجهی قرارگرفته است و انتظار می‌رود در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.

خبرنگار: مهدی محدثی

image_printچاپ مطلب

Visits: 14