مهار آتش سوزی یک مجتمع فرهنگی در مشهد/ آتش نشانان ۱۹ نفر از جمله ۱۲ کودک را از میان دود و آتش نجات دادند + گزارش تصویری
مهار آتش سوزی یک مجتمع فرهنگی در مشهد/ آتش نشانان ۱۹ نفر از جمله ۱۲ کودک را از میان دود و آتش نجات دادند + گزارش تصویری

مدیرعامل آتش نشانی مشهد از تلاش گروه‌های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای نجات گرفتار شدگان از میان دود و آتش در یک مجتمع فرهنگی در این شهر خبر داد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛ آتشپاد مسعود ظهوریان با بیان این مطلب گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی مهیب در یک مجتمع فرهنگی، ستاد فرماندهی بلافاصله بیش از ۴۰ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه ۱۵ خودرو سبک و سنگین اطفاء حریق و امداد ونجات و دو دستگاه نردبان ۳۲ متری و خودرو پشتیبانی تجهیزات را به محل حادثه در خیابان شهید مطهری اعزام کرد.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد عنوان کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند، آتش سوزی در طبقه دوم این مجتمع فرهنگی رخ داده و دود ناشی از این حریق در تمامی طبقات متصاعد گردیده که این اتفاق منجر به محبوس شدن افراد در داخل این مجموعه شده بود که بلافاصله آتش نشانان و نجاتگران با جانفشانی و ایثار ضمن مهار حریق، اقدام به نجات افراد گرفتار در محل، شامل ۱۲ کودک شش زن و یک مرد با استفاده از تجهیزات ویژه کردند.

این مقام مسئول در آتش نشانی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این مجموعه به ماموریت خود پایان داده و علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان آتش نشانی مشهد در دست بررسی است.

همچنین محمد علیشاهی مدیر روابط‌عمومی اورژانس مشهد نیز با تأیید این خبر گفت: در پی اعلام این حادثه به سامانه ۱۱۵، پنج دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و تکنسین‌های اورژانس ۱۳ نفر را که دچار استرس، شوک و دودزدگی ناشی از حادثه شده بودند را برای سیر مراحل درمان به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل کردند که خوشبختانه مصدومیت افراد جدی نیست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 101