مناطق قرمز کرونایی خراسان رضوی به ۲۵ شهرستان افزایش یافت
مناطق قرمز کرونایی خراسان رضوی به ۲۵ شهرستان افزایش یافت

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مناطق قرمز کرونایی استان خراسان رضوی که تا هفته گذشته ۲۰ شهرستان بود اکنون به ۲۵ شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش اخترشرق به نقل از ایرنا؛ دکتر محمد پهلوان افزود: هم‌اینک شهرهای بردسکن، بجستان، باخرز، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت‌حیدریه، چناران، خلیل‌آباد، خواف، خوشاب، درگز، داورزن، رشتخوار، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بقیه شهرستان‌های خراسان رضوی ازجمله جغتای، جوین، زاوه، فیروزه و صالح‌آباد در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی هستند.

وی با اشاره به روند افزایشی بیماران کرونایی در خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون حدود هزار و ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۲۰ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

وی گفت: در یک روز گذشته ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۲۰۴ نفر مربوط به حوزه مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیرپوشش دارد.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت هیچ شهری آبی نیست.

 بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار براثر کووید ۱۹ جان خود را ازدست‌داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مدت ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلابه کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۶۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور نیز به ۶ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18