ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و تعزیه از سوی ستاد پیشگیری کرونا در سرخس
ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و تعزیه از سوی ستاد پیشگیری کرونا در سرخس

فرماندار سرخس از اعمال محدودیت‌های جدید و ممنوعیت برگزاری مجالس عروسی و تعزیه تا اطلاع ثانویه در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدرضا رجبی مقدم بابیان اینکه سرخس شهرستانی خاص به لحاظ خدمات‌رسانی به چندین استان کشور در حوزه نفت گاز و حمل نقل و…است گفت: به‌تبع قرمز شدن وضعیت کرونا در استان متأسفانه سرخس نیز به علت رعایت نکردن شهروندان از مرحله زرد به قرمز رسیدیم که جلسه ستاد پیشگیری محدودیت‌های مصوب و در دستور کار قرار می‌گرفت…

وی بابیان اینکه در موج اول ویروس کرونا جزء اولین شهرهای قرمز استان بودیم، خاطرنشان کرد: در آن مرحله با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و همکاری خوب مردم از بحران خارج و به (سفید) رسیدیم، اما در موج دوم و با توجه به افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ناچاریم با توجه به وضعیت اقتصاد شهرستان و معیشت مردم محدودیت‌های را اعمال کنیم، با این تفاوت کلیه اماکن صنفی می‌باید پروتکل‌های بهداشتی را دقیقاً رعایت کنند. و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان سرخس تأکید کرد: در این جلسه مصوب شد داشتن ماسک از مهم‌ترین اولویت مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها ادارات و…است و در ورودی تمامی اماکن اداری و…دستگاه ضدعفونی نصب گردد.

رجبی مقدم با تقدیر از کادر درمانی و دستگاه‌های ذی‌ربط اضافه کرد: با شیوع موج اول کرونا توانستیم این امر را به‌خوبی مدیریت کنیم، به‌طوری‌که ۵۰ روز در وضعیت سفید قرار داشتیم اما آنچه شهرستان را گرفتار موج دوم کرونا کرد برگزاری مراسم‌های عروسی، تعزیه‌ها و تجمعات بود که مصوب شد برگزاری مراسمات فوق ممنوع مگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ مجوز از اداره اماکن شهرستان و در روستاها دهیاری‌ها و پاسگاه‌ها.

فرماندار در ادامه در خصوص اقامه نماز در مساجد و نماز جمعه تصریح کرد: برگزاری نماز در مساجد و نماز جمعه. کماکان برقرار خواهد بود و ما تابع نظر استان هستیم؛ اما لازم است مؤمنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دقیقاً رعایت کنند.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 7