مقابله با آسیب‌های مواد مخدر باید به یک دغدغه مردمی تبدیل شود
مقابله با آسیب‌های مواد مخدر باید به یک دغدغه مردمی تبدیل شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی گفت: از همه ظرفیت‌ها باید در حوزه شناسایی تهدیدهای مربوط به مواد مخدر استفاده و مقابله با این بلای خانمان‌سوز به یک دغدغه مردمی تبدیل شود.

به گزارش اختر شرق؛ حسن جعفری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل تالار شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تشییع میلیونی پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مردم علاوه بر نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پیام قاطع و محکمی را در برابر اقدام تروریستی دولت آمریکا صادر کرد.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، مدیران باید از تمام ظرفیت امکانات خود استفاده کنند و نگذارند با اهمال‌کاری و کم‌توجهی این موضوع بسیار مهم همچنان تأثیرات منفی خودش را در جامعه بر جای بگذارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه متناسب با نوع تهدید و هجمه، ابزار و امکانات مقابله طراحی نشده است، افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می‌توانند تهدیدهای همه‌جانبه این مواد را بدون هیچ ملاحظه‌ای به دبیرخانه این شورا اعلام کنند تا متناسب با برآورد کلی از حجم و میزان خسارات مواد مخدر، برنامه‌ریزی شود.

جعفری در همین راستا اضافه کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت مواد مخدر در ابعاد مختلف ازجمله اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در دسترس نیست لذا در این راستا شناسایی تهدیدات و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن به‌عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

 وی با ابراز اینکه در حوزه پیشران‌های مبازره با مواد مخدر مردم حرف اول را می‌زنند، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم از مردم و نخبگان در حل این مشکل چندلایه استفاده کنیم. در این راستا رسانه‌ها و ازجمله صداوسیما باید کاری کنند تا مبارزه با مواد مخدر به یک دغدغه مردمی تبدیل شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: چرخه نگهداری معتادین متجاهر کمی معیوب است چون اگر این‌چنین نبود حتی بعد از بهبودیافتگی هم باید به‌منظور جلوگیری از ابتلای مجدد این معتادان تحت کنترل باشند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: طبق مستندات متقن، حوزه مواد مخدر بیشتر سه طیف نوجوان، جوان و بانوان را دربر می‌گیرد، بنابراین ما هم باید در حوزه برنامه‌ریزی‌ها این سه طیف را مدنظر قرار بدهیم. لذا باید بر اساس اولویت، جامعه هدف مشخص شود تا مصون‌سازی ویژه در مورد آن‌ها صورت بگیرد.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی در خصوص کشفیات مواد مخدر اعلام کرد: در ۹ ماه گذشته درمجموع ۲۷ تن انواع مواد مخدر کشف‌شده است که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

محمدحسین صالحی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ خراسان رضوی مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مراکز ماده ۱۶ بدهکار است که امیدواریم با کمک سازمان بهزیستی این مسئله را بتوانیم حل کنیم.

در این جلسه ماشاءالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به کمبود تجهیزات لازم ازجمله دستگاه ایکس ری گفت: امیدواریم با توجه به منابع موجود و اعتبارات دیگر بخشی از تجهیزات و امکانات موردنیاز مرزبانی تأمین شود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه سه تفاهم‌نامه در حوزه درمان، مربوط به شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و چهار تفاهم‌نامه در حوزه پیشگیری و در قالب طرح «یاریگران زندگی» بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ وادارات و دستگاه‌هایی ازجمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال‌احمر و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به امضاء رسید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1