معلول مشهدی آثارش را به مدافعان سلامت اهدا کرد
معلول مشهدی آثارش را به مدافعان سلامت اهدا کرد

ملیحه بنائیان معلول شدید جسمی حرکتی مشهدی آثار نقاشی خود را به مدافعان سلامت اهدا کرد.

به گزارش اختر شرق؛ ملیحه بنائیان معلول جسمی حرکتی شدید مشهدی آثار نقاشی خود را به پرستاران و پزشک های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اهدا کرد.

در این مراسم که با حضور ملیحه بنائیان و مادرش در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، دکتر مسعود فیروزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: علی رغم جمعیت بسیار زیاد استان، در رابطه با ابتلا به ویروس کرونا خوشبختانه اوضاع شهر از کنترل خارج و بحرانی نشد.

وی افزود: ملیحه بنائیان معلول جسمی حرکتی بسیار شدید و از هنرمندان تحت پوشش بهزیستی استان خراسان رضوی است که هرسال تابلوهای خود را در مراسم گلریزان آزادی زندانیان اهدا می کرده و امسال تصمیم گرفته است با توجه به تلاش کادر درمان و زحماتی که در بحران کرونا گرفتند به مدافعان سلامت اهدا کند.

فیروزی تصریح کرد: این نقاشی ها بسیار هنرمندانه است و تا به امروز نزدیک به ۱۰۰جایزه در جشنواره های  داخلی و بین المللی دریافت کرده اند و از نظر هنری دارای ارزش بسیار زیادی است  وقتی این تابلوها توسط یک معلول جسمی حرکتی شدید با تمام محدودیت هایی که دارد نشان می دهد چه تلاش زیادی برای این تابلوها کشیده شده است.

فیروزی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در بهزیستی خراسان رضوی ۱۲۶هزار معلول تحت پوشش داریم که از این تعداد شش هزار معلول در ۹۰ مرکز شبانه روزی در سراسراستان مقیم هستند که این افراد سالمندان و یا معلولین جسمی و حرکتی و ایزوله هستند که با تلاش همکارانمان در مراکز شبانه روزی شاید مبتلایان به کرونا در مراکزبهزیستی به انگشتان دست هم نرسیدند.

وی عنوان کرد: در پنج ماه سال ۹۸میانگین افراد فوتی در مراکز در مقایسه با اسفند و فروردین ۹۹ که همزمان با اپیدمی کرونا بوده ۱۰نفر در ماه کمتر شده که نشانگر جدیت بیشتر در مراقبت ها و بهداشت و اقدامات و کنترل های بهداشتی و درمانی بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3