معضل حاشیه نشینی در سرخس با تغییر کاربری اراضی کشاورزی
معضل حاشیه نشینی در سرخس با تغییر کاربری اراضی کشاورزی

چهارمورد پرونده تخلف با موضوع تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز در سرخس به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش اختر شرق و به نقل از سرخس نیوز؛ رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل کارگروه پیگیر مصوبات جلسه انشعابات غیر مجاز وبررسی ونظارت براراضی کشاورزی وساخت سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر سرخس گفت: در اولین اقدام با تشکیل گشت مشترک با همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی، هنگ مرزی، دهیاری‌ها ومحیط زیست از مناطق جاده جنگل محدوده سی ان جی و جاده ابراهیم آباد بازدیدی داشته و موارد تخلف بسیاری از گذشته و حال مشاهده گردید.

وی افزود: با رصد مناطق ذکر شده به چهار نفر از مالکان اراضی کشاورزی که ملک مورد نظر را تغییر کاربری ودر حال ساخت وساز بودند تذکر کتبی وتوقف کار داده شد.

حاجی میرزا با بیان اینکه این گشت در مناطق روستایی نیز عملیاتی می‌شود، گفت: طی شش ماه گذشته، ۱۰ مورد تخلف شناسایی، که چهار نفر با تشکیل پرونده معرفی به دادگاه شدند. همچنین به چهار مورد تذکر و دو مورد توقف عملیات داده شد.

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی سرخس تصریح کرد: این گشت کماکان در شهرستان و در هفته سه روز انجام خواهد شد ولازم است صاحبان اراضی در محدوده سی ان جی، جاده جنگل ومحور ابراهیم آباد توجه داشته باشند در این مناطق هرگونه ساخت وساز ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. ضمن این که مکان تخریب وخسارت وارده به منابع طبیعی و محیط زیست نیز محاسبه می‌شود.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10