معبر خروجی و ورودی ایران و افغانستان در مرز دوغارون تایباد ضدعفونی شد
معبر خروجی و ورودی ایران و افغانستان در مرز دوغارون تایباد ضدعفونی شد

واحدش.م.ه ارتش مستقر در تایباد با خودرو ویژه مسیر معبر مرزی دوغارون را ضدعفونی و گندزدایی کرد.

محسن سیاح، فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان تایباد در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: در ادامه برنامه‌های کنترلی و پیشگیری مصوب ستاد شهرستان تایباد، امروز با همکاری تیپ ۳۸ زرهی تربت جام، مرز دوغارون ضدعفونی شد. مواد ضدعفونی در شهرستان تهیه و عملیات توسط تلاشگران ارتش در حال انجام است. همچنین بسیجیان و جهادگران سلامت شهرستان نیز تاکنون در چند مرحله اقدام به ضدعفونی کلیه عابر بانک‌های سطح شهر تایباد کردند و از روز گذشته نیز عملیات ضدعفونی اماکن مذهبی را در دستور کاردارند، همچنین این عملیات در معابر روستایی شهرستان نیز شروع‌شده و ادامه دارد.

فرماندار تایباد بابیان اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس به‌طور مرتب در حال رصد و پیگیری وضعیت بهداشتی شهرستان است، گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های ستاد شهرستان در راستای عملیات کنترل و مراقبت، برای کنترل تردد بین‌شهری تجهیزات لازم خریداری‌شده است و با  یاری خداوند به‌محض رسیدن در دو نقطه محسن‌آباد و پاسگاه مرزی ۱۷ شهریور عملیات کنترل مسافران انجام می‌پذیرد.

فرماندار شهرستان تایباد افزود: خوشبختانه تا این لحظه (ظهر ۲۱ اسفند) هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهرستان تایباد نداشتیم، بنابراین شهرستان تا این لحظه پاک بوده و امیدواریم با لطف خدای متعال و همکاری مردم عزیز شهرستان همچنان تا پایان این بحران پاک بماند.

سیاح ادامه داد: مراجعاتی در روزهای گذشته به بیمارستان تایباد بوده که خوشبختانه پس از انجام معاینات و رسیدن نتایج منفی آزمایش‌های از بیمارستان مرخص شدند، این روال مراجعات به دلایلی مانند استرس قطعاً ادامه خواهد داشت و ما امیدواریم همه با پاسخ منفی آزمایشگاه مواجه و مرخص شوند.

محسن سیاح گفت: از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنم این بیماری را مهم بشمارند و حتماً از ترددهای غیرضروری داخل و خارج شهری خودداری نمایند، حتی‌الامکان مایحتاج یک هفته خانگی خود را تهیه کنند و به توصیه‌های وزارت بهداشت در رسانه ملی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در فضای مجازی که با همکاری خبرنگاران محترم شهرستان اطلاع‌رسانی می‌شود، حتماً عمل نمایند تا ان شالله این بحران را بدون هیچ مورد ابتلایی پشت سر بگذاریم.

وی در پایان گفت: ما از همه پیشنهادهای شهروندان برای پیشگیری و کنترل این بیماری استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم اگر هرکسی از شهروندان پیشنهادی دارد، موردبررسی قرار دهیم، چراکه معتقدیم کنترل و مقابله با این بیماری جز با مشارکت عموم اقشار جامعه امکان‌پذیر نیست.

این گزارش حاکی است، خودرو ویژه واحدش.م.ه ارتش جمهوری اسلامی مستقر در تایباد امروز نیز در ادامه ضدعفونی محوطه گمرک دوغارون، مسیر تردد کامیون‌های ورودی و خروجی و همچنین مسیر گذرنامه و گمرک در قسمت مسافری حضور پیدا نموده و عملیات گندزدایی انجام پذیرفته است.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 35